DuoBad i symbios med Almi

Innan Lars Carlsson och Niklas Hult startade sitt företag inom exklusiv badrumsinredning tog de kontakt med Almi. Nu är DuoBad en succé.

Duobads badkarDuoBad gjorde allt rätt från början. Redan innan företaget startades tog man kontakt med Almi och fick bland annat hjälp med finansiering och ett genomtänkt upplägg av affärsplan. Även i styrelsearbetet tog man hjälp av Almi.

– Almi ansåg att vi hade unika produkter, vilket gjorde att de hjälpte oss med att söka mönsterskydd. Det hade vi stor nytta av när vi senare upptäckte att det fanns exakta kopior av våra produkter på marknaden. Vi fick rätt och kopiorna slutade säljas, berättar Lars Carlsson, som grundade och driver den exklusiva badrumsinredningstillverkaren och återförsäljaren DuoBad tillsammans med kollegan Niklas Hult.

I maj 2009 slutförde Lars och Niklas Almis utbildningsprogram "Se till din marknad", där man bland annat tog fram en marknadsplan för företaget. Ambitionerna på DuoBad är höga, 2015 hoppas man ha ökat omsättningen med 150 procent från 2010, till 75 miljoner kronor.

DuoBad har försäljningsrätt på bland andra italienska tungviktaren Il Bagno Alessi, och exklusiva gjutjärnsbadkar från portugisiska Recor. Men ryggraden i verksamheten är de egentillverkade badrumsmöblerna i massivt trä.

– Ur miljösynpunkt finns det inget bättre än trä, och miljö och återvinning är grunden i våra möbler. Badkaren, möberna, allt glas, ja, allt är miljövänligt, säger Lars Carlsson.

Information om Duobad

Företagsnamn: DuoBad AB.
Etableringsår: År 2001.
Antal anställda: 12 stycken.
Omsättning: 25 miljoner kronor.
Främsta drivkraft: Skapa högkvalitativa produkter med tidlös design som förgyller vardagen.

Följ oss

Vi finns på LinkedIn

Besök oss på YouTube

På vår YouTube-kanal kan du inspireras av våra framgångsrika företag.
Besök oss på YouTube

Häng med oss på Twitter och ta del av dialogen kring framgångsrikt företagande.
Twittra med oss