Vill ni stärka er konkurrenskraft genom digitalisering?

Vill ni stärka er konkurrenskraft genom digitalisering?
Vill ni köpa tjänster eller projektanställa för att stärka er konkurrenskraft genom digitalisering? En affärsutvecklingscheck kan betala hälften.
Ansök innan 1 september 2017.

Checkarna är en pilotsatsning i Skåne, Uppsala län, Kronoberg och Östergötland och riktar sig till företag som har 2–49 anställda och en omsättning på minst 3 miljoner kronor.

Vad kan vi använda checken till?

Checkarna kan användas för att ta in extern kompetens i företaget genom köp av tjänst eller projektanställning. Kanske vill ni att ert företag ska bli mer digitalt men vet inte var ni ska börja? Eller har ni redan en plan och vill implementera den? Det kan handla om kundrelationer, affärsmodeller, nya tjänster eller att digitalisera processer och system. Kompetensen ska vara ny för företaget och projektet ska vara nivåhöjande – det vill säga gälla utveckling utöver den vanliga verksamheten. Läs mer om vad checkarna kan användas till – och inte användas till – på Tillväxtverkets webbplats.

Hur mycket kan vi få?

Ni kan söka en check på 50 000–250 000 kronor. Checken kan motsvara maximalt halva kostnaden. Resten betalar ert företag.

Var och när ansöker vi?

Kontakta Anette Widén, Almi Företagspartner, 018-18 52 15, anette.widen@almi.se

I Uppsala tar vi in intressanmälningar senast 1 september 2017.

Följ oss

Vi finns på LinkedIn Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Besök oss på YouTube

På vår YouTube-kanal kan du inspireras av våra framgångsrika företag.
Besök oss på YouTube

Här kan du följa, ta del av och bidra till dialogen kring företagande.
Följ oss på Facebook