Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Börja sälja via Amazon

Hur kommer Amazons intåg i Sverige påverka vår handel online samt traditionell handel? Hur kan Amazon användas som en kanal för att nå kunder i Sverige och internationellt?
I det här webinariet får vi en inblick i Amazon för att slå hål på myter, sänka trösklar, reda ut olika begrepp och ge deltagare en inblick både i möjligheterna och utmaningarna med att sälja via Amazon. Webinariet ger en ökad förståelse kring Amazon som säljkanal

Föreläsningen hålls av Amazon-experten Carl Helgesson, grundare av Amazon-konsultbolaget Rankona Mazon, som med över 30 års samlad Amazon-erfarenhet hjälper företag att lyckas globalt på Amazon. Carl har själv drygt 7 års erfarenhet av försäljning på Amazon och har byggt 5 varumärken helt fokuserade på Amazon. Han är också en erkänd talare och utbildare inom området och har även bidragit med sin Amazon-kunskap till Handelsrådets rapport "Gränslös Handel", om hur man ökar sin export med e-handel.

Carl kommer under sin presentation lyfta följande.

* Historia
* Amazon i siffror
* Amazons DNA, hur påverkar det dig som säjlare / varumärke
* Amazons olika marknadsplatser
* Hur kommer Amazons intåg i Sverige påverka vår handel online och traditionellt
* The Amazon Way - All fokus på slutkunden
* Vikten av Amazon Prime
* B2B på Amazon
* Amazons Feature & Future
* Trender på Amazon
* Vilka sätt kan man sälja på Amazon (lagerhållning, logistik, försäljning) - fördelar och nackdelar
* Amazon; bästa vän eller värsta fiende?
* Varför stora etablerade varumärken misslyckas på Amazon och varför vissa små private labels lyckas oerhört bra
* De bästa kategorierna på Amazon
* Vikten av kontroll på Amazon
* Framgångsnycklarna på Amazon (listings, bilder, brand store etc.)
* Amazons A9-algoritm
* Lanseringshemligheter (Secret sauce)
* Case studies på ranking kampanjer

Efter Carls genomgång delar Jonas Carlsson, VD på The Friendly Swede insikter från en företagsresa att sälja via Amazon och hur de tänker kring försäljningen via Amazon och andra digitala kanaler framöver. The Friendly Swede är ett Uppsalabolag som redan från början hade stor del av sin försäljning via Amazon och som använt kanalen för att växa och sälja internationellt.

Avslutningsvis ges möjlighet för deltagare att ställa frågor till Carl och Jonas.

MISSA INTE - redan den 2:a oktober kommer en fördjupning "Väx på Amazon". Anmälan via almi.se/uppsala

LÄNK FÖR INLOGG SKICKAS DAGEN INNAN WEBINARIET

Webinariet arrangeras i samarbete med aktörer i Östra Mellansverige inklusive Regional Exportcentrum i Uppsala län (Ett samarbete mellan Region Uppsala, Almi, Business Sweden, Stockholms Handelskammare, EEN, EKN, SEK, Connect, UIC)

Webinariet är en del av Smart Tillväxt, som är ett affärsutvecklingsprojekt för hållbar tillväxt i små och medelstora företag i Östra Mellansverige. I projektet ska fler företag dra nytta av regionens prioriterade områden för smart specialisering, och fler företag etablera sig på en internationell marknad. Projektet utvecklar även nya metoder för framgångsrik affärsutveckling. Projektet finansieras av Almi, Region Uppsala och Europeiska Unionens Regionala Utvecklingsfond

Fakta

Pris (inkl. moms) Kostnadsfritt
Plats

Uppsala

Datum

Ons 30 sep

kl. 09.30–12.00

Sista anmälningsdag den 29 september 2020
Platstillgång Platser kvar Anmäl dig