Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Innovation Runway med fokus på hållbara affärer

När man kraftsamlar människor med olika bakgrund skapas nya perspektiv och kreativa lösningar. Det tar vi tillvara på under detta Innovation Race där fokus ligger på att identifiera drivkrafter, behov och utmaningar som kan generera nya hållbara affärsmöjligheter och konkurrenskraftiga erbjudanden som rustar ditt företag att möta framtida utmaningar. Detta Innovation Race körs helt digitalt så du kan delta oavsett var du befinner dig!
Hur går det till?







Vi följer en ”road map” som ger insikter om nuläget i omvärlden.
Vi fördjupar oss i framtidens kundbehov och köpbeteende.
Vi kreerar lösningar tillsammans som mynnar ut i ett värdeerbjudande som kan kommuniceras och profileras som ert styrkeområde. 
Du får inspiration från spännande företag och föreläsare.
Du deltar, samarbetar och nätverkar med andra företagare helt digitalt.

Målsättning







Att koppla kundens behov och samhällets utmaningar till ditt företags drivkraft och affärsmodell.
Att kreera idéer som gör dagens produkter och tjänster mer hållbara samt skapar hållbara lösningar i nya produkter, tjänster och affärsmodeller.  
Att stärka företagets varumärke internt och externt.
Att öka företagets konkurrenskraft.

Praktisk information







Eventet körs digitalt fördelat på fyra tillfällen.

Datum och tid:
8/12: 13.00-17.00
9/12: 8.00-12.00
15/12: 13.00-17.00
16/12: 8.00-12.00

Mellan den 9/12 och den 15/12 erbjuds även digital coachning från Almis rådgivare.

För att få ut så mycket som möjligt av Innovation Race bör du ha ett etablerat företag med 5-249 anställda och minst två personer per företag bör kunna medverka under samtliga tillfällen. 

Pris: 3000 kr ex. moms.

Föredragshållare







Tobias Jansson, föreläsare och omvärldsbevakare inom cirkulär ekonomi via CircularEconomy.se. Han har gjort 200+ föreläsningar och workshops för näringsliv och offentlig verksamhet. Alltid visionärt, inspirerande och uppdaterat. 

Ermal Devce, hållbarhetschef / Sustainability Manager på Spaljisten AB.
”En hållbar utveckling är en utveckling som tillfredsställer dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov”.








Personligen brinner jag starkt för mål 3 i FN:s hållbarhetsmål då den är kopplad till dem mjuka värdena i hållbarhetsarbetet. Det är nämligen som så att hjärtat i kvalitetsarbetet är människorna. När man talar om hälsa är det viktigt att beakta hur företaget, medarbetarna och samhället mår. Målet för mig handlar om att engagera varandra, öka trivsel och skapa goda förutsättningar för att hantera ens egna vardag bättre oavsett ålder. Att göra rätt saker, i rätt tid. -Ermal Devce.

Göran Mattiason har drivit egen kommunikationsbyrå (IPM Brand & Communication) under en lång rad av år. Har arbetat med både stora och mindre företag. Bl a Rebook i Skandinvaien, Tieto Enator, Dahl, Kosta Boda, Stiga, Etac, Skeppshultcykeln, Lager 157 m fl. Nu verksam som rådgivare inom strategisk kommunikation.

Anna Anderberg, hållbarhetschef. Hon har en lång bakgrund inom Carlsberg Sverige och har tidigare haft ett delat ansvar för internkommunikation och hållbarhet. Annas nya roll innebär att hon från och med nu kan koncentrera sig helt på hållbarhetsfrågorna.

Kontakta oss om du har frågor







Louise Brolin
E-post: louise.brolin@almi.se
Telefon: 0470-70 74 06

Innovation Runway är ett koncept som drivs av Science Park Jönköping AB i samarbete med Almi och Jönköping University samt stöd av Europeiska Regionala Utvecklingsfonden och Region Jönköpings Län. Nu har vi på Almi Kronoberg fått möjligheten att testa konceptet i vårt län.








Här kan du läsa om andra företag som har deltagit: 
https://bit.ly/3jalu9T

Fakta

Pris (inkl. moms) 3 750 kr
Plats

Webb

Webb

Datum

Tis 08 dec, kl. 08.30

t.o.m.

Ons 09 dec, kl. 16.30

Sista anmälningsdag den 3 december 2020
Platstillgång Platser kvar Anmäl dig