Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Starka varumärken driver framgångsrik e-handel


Hur lyckas unga varumärken blixtsnabbt gå från idé till kvalitetsprodukt och uppnå en framgångsrik försäljning internationellt? Vi har bjudit in företrädare för Stellar Equipment, Maya Delorez och Strandberg Guitars som alla har lyckats med sin digitala tillväxtresa. Något som många etablerade företag har svårigheter med. Vi pratar framgångskoncept och utmaningar.

Föreläsare

Mikael Janerås
Mikael har en gedigen bakgrund inom digital marknadsföring och e-handel, idag som Uppsalabaserad konsult i eget bolag med uppdrag som COO för snabbväxande outdoormärket Stellar Equipment - som förra året passerade 100 mkr i omsättning. Mikael har tidigare haft roller som bland annat global säljchef för J.Lindeberg och chef för tillväxtmarknader i Uppsalaföretaget Kitchentime. Han kommer här att dela med sig av erfarenheter och reflektioner kring den snabba utveckling som just nu sker inom e-handel, varför vissa lyckas och andra inte.

Madelene Törnblom
Madelene är VD och grundare till ridsportmärket Maya Delorez, med säte i Uppsala. Hon startade bolaget som 21-åring 2017 med ambitionen att erbjuda kvalitativa träningskläder för den aktiva ryttaren. Madelene har koll på hela kedjan från produktion till försäljning och säljer enbart digitalt via egna kanaler utan butiker och återförsäljare. Via sin webbshop distribuerar företaget idag till ett 60-tal länder och har på 3 år vuxit till 40 mkr i omsättning och utmanar stora etablerade klädmärken inom ridsporten.

Ola Strandberg
Ola är VD och grundare till Strandberg Guitars i Uppsala – som designar, bygger och säljer gitarrer. Försäljningen sker främst genom direktköp online via egna kanaler och via butiker/återförsäljare. Med en nischad och unik produkt når företaget ut till hela världen, till en kvalitetsmedveten målgrupp med specialintresse. Företaget driver utvecklingen i sin bransch för ergonomiska gitarrer, och ligger långt fram inom digitalisering jämfört med konkurrenter. Ta del av Olas kunskaper och erfarenheter som ledande aktör inom produktutveckling i sin nisch.

Moderator

Anna Dyhre
Anna är en rutinerad och flitigt anlitad moderator med ett brett samhällsengagemang, som ofta syns i olika sammanhang där hon leder samtal och diskussioner om aktuella ämnen. 


Webinariet är en del av Smart Tillväxt som är ett affärsutvecklingsprojekt för hållbar tillväxt i små och medelstora företag i Östra Mellansverige. I projektet ska fler företag dra nytta av regionens prioriterade områden för smart specialisering och fler företag etablera sig på en internationell marknad. Projektet utvecklar även nya metoder för framgångsrik affärsutveckling. Projektet finansieras av Almi, Region Uppsala och Europeiska Unionens Regionala Utvecklingsfond

Fakta

Pris (inkl. moms) Kostnadsfritt Kontaktinformation karin.sodergren@almi.se
Plats

Webb

Webb

Datum

Tor 20 maj

kl. 10.00–11.30

Sista anmälningsdag den 19 maj 2021
Platstillgång Platser kvar Anmäl dig