Visa innehåll för Almi i din region: Välj län:
Din guide till framgång i digitala medier
Guider

Digitalguiden – att synas på nätet

Säkert har ditt företag en webbplats, en planlös Facebook-sida och kanske andra sociala mediekonton? Det räcker inte längre. Idag behöver du använda sociala medier för kundtjänst, jobba aktivt med sökmotoroptimering och annonsering, men framför allt tillföra ett värde som lockar din kundgrupp.

 

Nästan allting idag händer online, och dina kunder kräver ständig tillgänglighet till service och information. Det krävs en digital strategi för att lyckas, och den måste vara en naturligt integrerad del av företagets marknadsplan.

 

Även om Google fortfarande är den överlägset viktigaste och mest använda sökmotorn i världen med sina 40,000 sökningar per sekund, så kommer Facebook starkt med 2 miljarder sökningar om dagen, globalt. Det innebär att du behöver tänka på att dina kunder enkelt kan hitta dig även på sociala medier.

 

Tiden då man kunde lyckas gratis i sociala medier är också på väg över. Idag får du räkna med att se Facebook och andra nätverk som vilken annonsplats som helst, och betala för att uppnå dina resultat. Vår guide ger dig nyckeln till smart och effektiv annonsering.

 

Nyckeln är att hela tiden skapa värde för kunder och målgrupp. Att erbjuda dem information och verktyg som är till verklig nytta och som uppskattas av mottagarna. Då får du också en trofast ‘fanclub’ som gärna köper och rekommenderar dina produkter och tjänster.

 

Ladda ner Almis Digitalguide här bredvid. Du får veta:

  • Om skillnaderna mellan att göra affärer online och offline.
  • Hur du bygger en webbplats som faktiskt fungerar 2018.
  • Hur du skaffar dig ägd, förtjänad och köpt uppmärksamhet online.
  • Hur du agerar rätt på sociala medier.
  • Hur du syns på bästa sätt på Google och i andra sökmotorer (just det, andra sökmotorer).
  • Hur du köper uppmärksamhet på nätet, och hur du gör det bra.
  • Hur du ska tala till kunderna online.
  • Och mycket, mycket mer.