Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.
Inspiration

De driver digitalt kärleksgym

Har du varit på kärleksgymmet på sistone? Nu är det möjligt att träna dig i kärlek när du vill. Bea Karinsdotter och Theodor Randås driver Training for love – ett digitalt gym och utbildningar för att boosta dina relationer och ditt kärleksliv.

Det var under en bilresa till en kursgård utanför Norrköping som Bea behövde tvärnita bilen och berätta för sin partner Theodor om affärsidén som dykt upp: Ett företag där de hjälper folk med relationer och sina kärleksliv – digitalt. Som ett kärleksgym!


Att det skulle handla om relationer var inget konstigt. De är certifierade relationscoacher och var just då, 2016, på väg för att hålla en helgworkshop med 30 par från olika delar av världen.


– Kärlek och relationer är en sådan hjärtefråga för både mig och Theodor. Forskningen om detta är ju talande – hur viktiga goda relationer är för vår fysiska och psykiska hälsa, för vår kreativitet och i hur stor utsträckning vi når våra livsmål och vågar ge oss ut i världen, säger Bea Karinsdotter och fortsätter:


– Men ändå får vi inte lära oss det här. Vi ger oss in i vår första kärleksrelation och förväntas kunna det direkt. Vissa personer har en trygg anknytning och har fått den under uppväxten, men hälften har inte det och vet inte hur man gör och kan inte koppla an. Det är som att man ska kunna ett helt språk utan att ha haft möjlighet att lära sig det. Vi tycker att det behöver läras ut i skolan, istället för senare – i terapi, när det redan är riktigt jobbigt.


När idén kom till dem började de direkt tokspåna kring möjligheter samtidigt som de hade andra sysselsättningar. De satte en tydlig vision.


– Och nu är vi där – vi firade det faktiskt härom månaden, berättar Bea.

Det är som natt och dag i hur vårt företagande ser ut idag jämfört med innan vi träffade henne. Vi kom dit, var superduktiga på vår tjänst, men fullkomliga noviser i att driva företag från grunden.
Bea Karinsdotter om första mötet med Almi

Idag har de digitala utbildningar och enskilda samtal där de hjälper par och individer att utveckla sina relationer. Dessutom lanserade de en helt ny community för sina medlemmar under slutet av förra året.


Deras tidigare verksamhet med fysiska utbildningar omkullkastades i och med pandemin, men de har ställt om och har gjort det i samarbete med Almi.


Bea skrattar till när hon får frågan vad Almis erbjudanden har gett dem.


– Jamen asså, nu börjar jag skratta. Vi har jobbat med Almi i ett år och första mötet med vår rådgivare minns vi båda mycket väl. Det är som natt och dag i hur vårt företagande ser ut idag jämfört med innan vi träffade henne. Vi kom dit, var superduktiga på vår tjänst, men fullkomliga noviser i att driva företag från grunden. Vi hade en stor längtan i att driva företag på riktigt. Men det är en konst – precis som att förstå hur relationer fungerar.


– Ja, vi hade ju en verksamhet och produkter som vi visste var uppskattade. Men under året har vi verkligen sett över vårt värdeerbjudande, affärsmodell och fått en riktig skjuts vad gäller digitaliseringen. Det har varit jättevärdefullt, säger Theodor.

Under året har vi verkligen sett över vårt värdeerbjudande, affärsmodell och fått en riktig skjuts vad gäller digitaliseringen. Det har varit jättevärdefullt.
Theodor Randås om Almis erbjudanden kring digitalisering

Under året har de varit delaktiga i Almis erbjudanden Växa Smart Digitalt, Din affär och går just nu Almis VD-grupp kopplad till digitalisering.


Arbetet med deras digitala plattform påbörjades innan pandemin bröt ut men tesen att det finns ett behov av den här typen av tjänst har bara stärkts under coronatiden.


– Här fick vi jättemycket hjälp via Almi – att verkligen förstå hur vi ska göra och hur vi bättre ska nå våra målgrupper, säger Theodor och får medhåll av Bea:


– Ja, vi har gjort ett sådant himla stort jobb med att förstå vem hon är som är vår målgrupp. Självklart vänder vi oss till män och par, men vår största målgrupp är ändå kvinnor mellan 45 och 55 år. De är initiativtagare. Vi har tittat på: Vad har hon för problem? Vad hjälper vi henne med? Inte bara att lösa konflikter utan att slappna av, vara en bättre mamma så hon kan gå ut i garaget och måla sina tavlor – ja, leva det liv som hon vill leva genom en sund relation.

kingen-kingan-logga.pngBåde Theodor och Bea är otroligt nöjda över det samarbete som de haft med Almi och sin rådgivare.


– Det har verkligen känts som en partner. Jag sa det till Theo häromdagen, att hon är som en del i vårt företag. Vi har fått in så otroligt mycket energi. Så värdefullt. Jag vill verkligen skicka med till andra företagare att du inte behöver ha full koll – som jag själv gärna ville ha – innan du träffar Almi. Vi har dessutom haft så vansinnigt roligt och sett fram emot alla möten. En sådan energiboost, säger Bea.