Att ställa om sitt kunderbjudande digitalt
I detta digitala evenemang pratar vi om hur den pågående coronakrisen har tvingat många företag att ställa om sin affär, sitt erbjudande, sin produktion helt. Och vad du bör tänka på vad gäller digitalisering ditt kunderbjudande.
Vi träffar en företagare som lyckats ställa om och vi får ta del av deras erfarenhet. Vi har även bjudit in tre experter, Kartina Bimell, Carl Fhager och Arne B Andersson, som kommer dela med sig av sina tips och råd om hur digitalisering kan vara en hjälp i denna svåra situation.
Klicka på Play ovan för att se hela webinariet.

Katrina Bimell
är marknadsföringsexpert och lead trainer i Google Digitalakademin samt driver egna online utbildningar för företagare inom ämnet content marketing. Katrina är van föreläsare och figurerar flitigt i media inom frågor som algoritm-förändringar, människa 2.0, kommunikation och medvetande. Du hittar Katrinas utbildningar på Content Marketing Pro samt Digitalakademin.

Carl Fhager
är advokat på MAQS Advokatbyrå. Carl arbetar med kommersiella avtal såsom samarbetsavtal, uppdragsavtal, leveransavtal, inköpsavtal, allmänna villkor m.m. Han har också många års erfarenhet av att jobba med tillväxtbolag i alla olika faser. Han har flera olika styrelseuppdrag såsom Football Addicts, Fluicell och Strawbees. Carl är en ofta anlitad föreläsare och driver även Förhandlingspodden.

Arne B Andersson
jobbar som e-handelsrådgivare och talesperson för PostNord gällande e-handelsfrågor. PostNord ger bland annat ut den kvartalsvisa rapporten Ebarometern som följer e-handelsutvecklingen i Sverige. PostNord är dessutom den ledande aktören i Sverige när det gäller e-handelsrelaterade leveranser till hemmet eller till ombud. Arne har på nära håll följt e-handeln de senaste 20 åren och är genom sin kunskap och sitt helhjärtade engagemang i utvecklingen av e-handeln en mycket uppskattad föreläsare och rådgivare.
Så kan Almi stötta dig i ditt företags digitaliseringsresa
Ett samarbete mellan Almi & Tillväxtverket
Regeringen har gett Tillväxtverket i uppdrag att tillsammans med Almi skapa bättre förutsättningar för ett mångsidigt, konkurrenskraftigt och hållbart näringsliv med god förmåga till förnyelse över hela landet.
Fokus ligger på digitalisering och vänder sig till dig som har ett litet till medelstort företag, oavsett bransch, och som befinner dig utanför storstadsregionerna, och som har någon form av digitala planer och en önskan att genomföra dessa.
Läs mer om satsningen och hur Almi kan stötta ditt företags digitaliseringsresa