Studsa tillbaka starkare

Vilka blir konsekvenserna av pandemin i samhället på längre sikt? Och hur kan du som företagare och ledare dra nytta av krisen? Handelshögskolan i Stockholm har samlat runt hälften av sina forskare i en antologi med målet att hjälpa företag och ledare att kliva ut ur coronadimman i en lite bättre version av sig själva.

Håll koll!

Idag är det viktigare än någonsin att lyfta blicken och spana in världen omkring oss.

Grå inredningssuccé

Det började för åtta år sedan - idag är Elin Ginals dröm, inredningsbutiken Grafitgrå, ett stabilt företag som vuxit varje år sedan starten.

Företag måste utbilda de anställda i digitala verktyg

Även om den digitala arbetsplatsen har vuxit fram under många år så blev coronapandemin en rejäl katalysator för skiftet till ett digitalt arbetssätt. Det märkte bland annat Ulrika Hedlund, grundare till företaget Storyals.

Populärt erbjudande i digital form

Almis vd-grupper där små och medelstora företagare får dela sina utmaningar och erfarenheter är ett uppskattat erbjudande i tillväxtresan.

”State of the art inom techbranschen är ett mål som hela tiden rör på sig”

Umeåbon Johanna Björklund har många bedrifter och titlar i ryggen. Som medgrundare till techbolagen Codemill och Adlede, och CTO för det senare, är hon en bekant eldsjäl i den svenska startup-världen, samtidigt som hon ägnar halva tiden åt forskning på universitetet.

"Sverige klarar krisen"

Vi är på väg in i den djupaste lågkonjunkturen sedan 30-talet, men vi har tillräckligt starka offentliga finanser för att hålla företagen under armarna och ta oss igenom krisen.

Digital marknadsföring i coronatider

Hur jobbar du bäst med din digitala närvaro i dessa märkliga tider? Vi frågade den digitala marknadsföringsveteranen Christer Pettersson.