Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.
8 september 2021

Almi gästar Alkompis Marknad

Måste alla företag ha som ambition att växa? Hur växer man på ett hållbart sätt och vilka hjälpmedel finns på vägen?

Det pratade Juliana Perez Falke, nationell kund och affärschef, och Maroun Aoun, ansvarig samhällskontakter & partnerskap Almi, om när de gästade Alkompis Marknad.

 

”Företagandet bland personer med utländsk bakgrund ökar stadigt, inte minst bland kvinnor. För individer i denna grupp, som besitter stort driv och vilja, kan ibland  bristande språkkunskaper och nätverk upplevas som hinder för tillväxt. Det är därför glädjande att samhällsaktörer som Almi ser potentialen och stöttar med verktyg som får Sveriges företag att växa.”
Julia Agha, vd Alkompis

 

”Almi har en unik erfarenhet av vad tillväxtföretagande innebär och vet en hel del om vad som behövs för att lyckas. Vi vet att företag som består av människor med skilda erfarenheter och perspektiv är mer effektiva och dynamiska än företag som består av alltför lika individer. På Almi arbetar vi därför för att främja ökad mångfald i näringslivet och att vara med på Alkompis känns som en viktig kanal att nå ut i.”
Juliana Perez Falke

 

Se hela avsnittet här:

Alkompis Marknad

Alkompis Marknad är en webb-tv-serie som produceras av Alkompis i samarbete med Facebook. Serien görs i 12 avsnitt och handlar om ekonomi/företagande med övergripande tema digitalisering.

 

Seriens målgrupp är de ca 600 000 arabisktalande som bor i Sverige idag. Syftet med serien är att utbilda och inspirera målgruppen inom ovan nämnda ämnen.

Om Alkompis

Alkompis är Sveriges största mediehus på arabiska som dagligen skapar innehåll för de runt 600 000 arabisktalande som bor i Sverige idag. Innehållet består av svenska nyheter, reportage, krönikor och samhällsinformation på arabiska i flera olika kanaler: webb, papperstidning, sociala medier, radio och webb-tv. 

 

Alkompis uppdrag är att främja integrationen genom att fylla informationsgapet i samhället. Alkompis startades 2012 och är helt etniskt, religiöst och politiskt obundet.

 

Läs mer om Alkompis här

Vill du och ditt företag: 

  • kickstarta ert hållbarhetsarbete
  • identifiera nya affärsmöjligheter
  • identifiera hållbarhetsrisker
  • få koppling till relevanta hållbarhetsmål inom ramarna för Agenda 2030
  • få underlag för information, marknadsföring och varumärkesbyggande insatser med koppling till hållbarhet
  • få ett kunskapslyft i hållbarhetsfrågan och få möjlighet att involvera medarbetare och/eller nyckelpersoner
  • få underlag för en initial hållbarhetsstrategi för bolaget
  • få finansiering till din gröna satsning

Vill du komma igång? Genom Framtidsgeneratorn utvecklar du ditt företags hållbarhetsarbete och rustar för framtiden.