Tre faktorer att ha koll på i tider med stora omvärldsförändringar
Håller din affärsidé i tider med stora omvärldsförändringar? Stefan Stålnacke är rådgivare på Almi Nord och här ger han tips på tre faktorer att ha koll på:
1. Din kund
Fundera på om de behov och målgrupper du fokuserar på idag är tillräckligt tydliga och starka, både idag och framåt.
2. Din marknad
Fundera på om den marknad du riktar dig till är tillräckligt attraktiv för att din affär ska fungera på kort, medellång och lång sikt. Eller kan det finnas anledning att byta marknad eller att justera marknadsfokus?
3. Ditt erbjudande
Fundera på om ditt erbjudande är tillräckligt värdefullt för kunderna även imorgon. Eller kan det behöva uppdateras framåt, i så fall hur?
Välkommen till oss på Almi för att bolla dina funderingar kring hur du kan utveckla din verksamhet och tänka runt din affärsmodell!
