Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.
15 juli 2021

Tre tankar om drivkraftens betydelse för ditt företag

Johanna Sjögren är rådgivare på Almi Nord och här delar hon med sig av tre tankar om drivkraftens betydelse för ditt företag:

1. Fundera över ditt VARFÖR

Ledarskapsgurun Simon Sinek menar att, om du har koll på varför du driver ditt företag och varför människor ska vända sig till just dig - då är du på god väg till framgång. Ditt Varför särskiljer ditt företag från konkurrenternas och ger dig en tydligare roll på marknaden.

2. Fundera på källan till din drivkraft

Genom att känna till vad som driver dig kan du enklare tanka upp din drivkraft! Är det prestation, ett behov av att prestera bra, en kick att ge dig ut i någonting okänt eller handlar det om ett behov att få bestämma över dig själv?  

3. Fokusera på drivet! 

För att orka med att utveckla ditt företag tror jag att det är viktigt att fokusera på de arbetsuppgifterna du tycker allra bäst om. Du måste gå tillbaka till den grundläggande drivkraften. Låt någon annan ta hand om det du inte kan eller vill göra. På så sätt hushåller du med din tid och energi.


Johanna Sjögren
Johanna Sjögren, rådgivare Almi Nord. Foto: Norr Media