Visa innehåll för Almi i din region: Välj län:
4 oktober 2019

Ahead of growth del 3 med Gabriel Ghavami, datadriven tillväxt

Efter 9 år inom Investment Banking sadlade Gabriel Ghavami helt om 2013 och bytte bana genom att starta ett passionsprojekt som idag ett ledande bolag inom Digital Pull-Marketing, ett bolag med kunder som AlfaLaval och Volvo. 

Som VD och digital strateg är Gabriels huvudsyssla att bygga sitt egna bolag och fightas med alla utmaningar som kommer med tillväxt och växtverk, men också att bygga vinnande data-drivna digitala strategier för världsledande globala jättar - detta ger en enormt intressant insikt.

 

Utöver ovan kommer Gabriel att tala om hur man med hjälp av data stänger gapet mellan marknadsföring och försäljning, hur man minimerar risken av att springa fort åt fel håll samt hur man bygger en super-offensiv organisation med hjälp av Data.

 

 

Artikel från Go Mo Group om:

69 % misslyckas — vad hindrar Storbolagen att bli datadrivna?

Behovet av datadrivna organisationer och kulturer är viktigare än någonsin. Vi förespråkar ständigt och kraftigt att ta datadrivna beslut samt arbetar med att förflytta våra kunders beslutsprocesser till att använda data som underlag för belsutstagande istället för intuition. Vårt arbete går ut på att predika hur värdelöst data är om man inte sätter den i ett sammanhang och när man lyckas leder data till ny kunskap och blir ett sylvasst underlag för bra beslut.

 

Läs hela artikeln