Visa innehåll för Almi i din region: Välj län:

Almi söker Rådgivare med placering i Östersund

Vill du vara med och utveckla nya framtida tillväxtföretag? Brinner du för entreprenörskap och företagande? Då är det här rollen för dig.

Ditt uppdrag

Som Rådgivare i Almi är ditt uppdrag att jobba uppsökande mot regionens små och medelstora företag och utifrån företagens behov erbjuda och leverera Almis tjänster inom affärsutveckling och finansiering till företag som har ambitionen att utvecklas och växa.

 

Arbetet kräver starkt målfokus och en förmåga att självständigt söka upp företag, analysera företagets helhetsbehov och erbjuda Almis eller våra partners tjänster. Som Rådgivare har du särskilt fokus på företag som har ambition och potential att växa och du levererar rådgivning kring tillväxtfrågor brett, med finansiering, hållbarhet, marknad och försäljning som prioriterade områden. Insatserna hos kund är relativt korta och syftar till att öka kundens egna kapacitet att utvecklas och växa samt visa på värdet av att ta in extern kompetens inom olika områden för att klara av sin tillväxtresa.

Dina erfarenheter och egenskaper

Du har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot tydliga mål på ett självständigt sätt. En akademisk examen är krav, meriterande är erfarenhet av företagsrådgivning, finansiering liksom eget företagande och försäljning.

 

Arbetet kräver personlig mognad och hög social kompetens, bred kunskap inom företagsekonomi och finansiering samt körkort. Du ska vara nyfiken och ha koll på vad som händer i vår omvärld, t ex hur digitalisering och globalisering påverkar företagens affärer. Arbetet kräver initiativ- och samarbetsförmåga och fokusering mot uppsatta mål, samt en vilja att samarbeta och vara med och lyfta vårt team på 10 rådgivare i Jämtland.

Kontakt

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på Almis kontor i Östersund. Har du frågor är du välkommen att kontakta Affärschef Martin Hellström via martin.hellstrom@almi.se.

Din ansökan tillsammans med CV skickar du till samma e-postadress.
Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan idag, dock senast den 11 januari.

Att arbeta på Almi

På Almi har alla ett starkt gemensamt intresse – vi vill se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos oss ska du stimuleras av att arbeta för andra människors framgång och ett hållbart företagande. Vi söker medarbetare som är utåtriktade, tänker affärsmässigt och har ett stort engagemang för företagande.


Miljön är dynamisk och ger en fin möjlighet till personlig utveckling. Hållbarhet är ett av våra nyckelord och det innefattar bland annat ett stort fokus på en långsiktig hållbar arbetssituation för alla våra medarbetare. Det ska vara utvecklande att jobba på Almi och man ska även ha en god energi kvar för det övriga i livet när man går hem efter arbetsdagens slut. Almi befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Det är en innovativ och nytänkande miljö. Drivkraften är att optimera resurserna för att skapa tillväxt i företag.


På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget en viktig drivkraft. Vi ligger i framkant gällande mångfaldsarbete, det gäller både i arbetet med företagen och i den interna verksamheten. Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryterings-sammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.