Kommentarsregler i Almis sociala medier
Almi erbjuder finansiering i form av lån och riskkapital samt stöd och vägledning inom affärsutveckling till små och medelstora företag. I våra sociala kanaler delar vi kunskap, inspiration och exempel från företagare runt om i landet.
Vi välkomnar dialog – men för att samtalet ska vara tryggt, respektfullt och givande för alla har vi några gemensamma regler.
När du har frågor om din verksamhet eller finansiering
Kommentarer i sociala medier är inte rätt plats för personliga eller affärskritiska frågor. Lämna inte ut uppgifter om dig själv, ditt företag eller pågående ärenden. Vänd dig istället till kundtjänst via almi.se/kontaktcenter.
Så skapar vi ett bra samtalsklimat
Vi vill att våra sociala media kanaler ska vara en plats där företagare och kunder får ta del av kunskap, ställa frågor och bidra med sina egna perspektiv. För att samtalet ska bli givande för alla ber vi dig att:
- Visa respekt för andra. Personangrepp, nedlåtande kommentarer, hot, trakasserier eller diskriminering är inte tillåtet.
- Hålla dig till ämnet och kommentera inläggets innehåll.
- Undvika att posta länkar. Dela gärna dina tankar direkt i texten.
Det här tar vi bort
Vi eftersträvar ett öppet och respektfullt samtalsklimat i våra digitala kanaler. För att skydda dialogen och andra användares upplevelse förbehåller vi oss rätten att ta bort kommentarer som:
- Inte är relevanta för inläggets innehåll eller tidigare kommentarers ämne.
- Innehåller länkar till externa webbplatser där vi inte kan garantera säkerheten i innehållet.
- Innehåller marknadsföring av produkter, tjänster eller företag.
- Innehåller personuppgifter, eller strider mot dataskyddslagstiftningen.
- Innehåller kränkande, hotfulla eller hatiska uttryck, hets mot folkgrupp eller andra brott mot svensk lag.
- Strider mot plattformens regler (t.ex. Facebooks riktlinjer för sidor och annonser eller LinkedIns officiella informationssida, där du hittar mer om deras användarregler och policies).
- Publiceras upprepade gånger (spam).
- Ger intryck av att komma från Almi eller annan aktör på ett vilseledande sätt.
Kommentarer som tas bort dokumenteras. Lagbrott polisanmäls vid behov.
Vid upprepade överträdelser
Om du upprepade gånger bryter mot våra regler kan du bli blockerad från våra kanaler. Inlägg som misstänks bryta mot lagen kan anmälas till Polismyndigheten.
Hjälp oss hålla en god ton
Vi uppskattar om du uppmärksammar oss på kommentarer som inte hör hemma i flödet. Använd plattformens anmälningsfunktion eller kontakta oss via: almi.se/kontaktcenter
Ansvar
Användare ansvarar själva för sina kommentarer. Almi kan dölja eller ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer. Kommentarer modereras i efterhand enligt vår policy och lagen (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor.
Tack för att du bidrar till ett öppet och respektfullt samtalsklimat i Almis kanaler!