Media och press

Här hittar du allt från pressmaterial till pressmeddelande. Kontakta vår pressjour nedan.

Press och Nyheter

Almi Invest startat ny fondgeneration

Pressmeddelande

Almi Invest är Sveriges mest aktiva investerare i tidiga skeden och har nu rest en tredje fondgeneration på cirka 1,6 miljarder kronor för investeringar under perioden 2024 – 2029.

15 apr. 2024

Almi Invest investerar i Gaia Biomaterials komposterbara plastersättning

Pressmeddelande

Almi Invest investerar i Gaia Biomaterials komposterbara plastersättning. Gaia Biomaterials i Helsingborg, som utvecklar och tillverkar en komposterbar plastersättning baserad på krita, har slutfört en nyemission på 50 miljoner kronor.

03 apr. 2024

Så kan ditt företag få ökad lönsamhet – tack vare jämställdhet

11 mars 2024

Almi Skåne kartlägger jämställdheten i bolagsstyrelserna

Pressmeddelande

I den årliga styrelsekartläggningen från Almi Skåne avspeglar sig en minimal förändring i jämställdheten inom bolagsstyrelserna. Resultaten visar att endast 18 procent av bolagen i Skåne har jämställda bolagsstyrelser, vilket indikerar att vi har en lång väg att gå innan vi når önskad jämställdhet i styrelserummen. Vidare upprätthåller andelen företag med en kvinnlig VD, som står still på 13 procent, samma nivå som föregående år.

Skåne

Jämställdheten stagnerar i styrelserummen

Pressmeddelande

Årets styrelsekartläggning från Almi visar samma andel kvinnor i företagens styrelser som föregående år. Undersökningen visar även att det är oförändrat avseende företag med jämställda styrelser och andel företag som har minst en kvinna i styrelsen. Likadant är det för andelen kvinnor som håller i ordförandeklubban, som ligger på samma nivå som föregående år. Årets enda ökning är andelen företag som har en kvinna som vd, den stiger med endast en procentenhet.

Almi

Få kvinnliga vd:ar – i Uppsala har jämställdheten stagnerat i styrelserummen

Pressmeddelande

Få kvinnliga vd:ar – i Uppsala har jämställdheten stagnerat i styrelserummen Årets styrelsekartläggning från Almi visar ingen förändring i Uppsala län gällande jämställdheten i företagsstyrelserna. Andelen företag med kvinna som VD ligger kvar på samma nivå som föregående år.

Uppsala

Varumärkesmaterial och pressbilder

Här hittar du allt från vår grafiska manual, pressbilder på vdar och logotyper.