Sälj det som kunder faktiskt vill köpa – upptäck Heat Testing

Person som presenterar, ovanför grafik med tre shoppingkorgar och digitala pekare – symboliserar e-handel och interaktion."

Almi Invest Inside Session:
webinar den 24 april med Petter Hanberger, Confidence Studio 

Heat Testing är en metod för att snabbt och kostnadseffektivt testa verklig efterfrågan för din produkt/tjänst genom marknadsexperiment – redan innan du investerar tid och pengar på att utveckla och lansera.

I detta webinarie får du konkreta tips och exempel på hur Heat Testing kan användas både för att testa helt nya kunderbjudanden, eller öka attraktivitet och försäljning av befintliga.

Petter Hanberger

Webinariet leds av Petter Hanberger som har jobbat med go-to-market strategi och marknadsvalidering i 15 år och idag driver confidencestudio.co. Efteråt har du som anmäler dig till webinariet även möjlighet att boka in 30 min kostnadsfri rådgivning med Petter fokuserad på just ditt företag.

I detta webinar lär du dig hur Heat Testing:

  • Går till och hur det är applicerbart på både B2B och B2C
  • Används innan MVP:er och funktionella prototyper för att ge insikter om din marknad.
  • Hjälper dig att utvärdera GTM-strategier: positionering, budskap, målgrupper och prispunkter.
  • Genererar kvalificerade leads - kunder som köar för att köpa din produkt
  • Ger den typ av datadrivet och evidensbaserat beslutsunderlag som investerare efterfrågar

Datum: 24 april
Tid: 12-12.45
Plats: Online (länk skickas i god tid innan webinariet) 

Anmäl dig senast 23 april.