Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Få igång ditt digitala maskineri - öka trafik o försäljning

Vad betyder CTA, CTR och andra förkortningar och begrepp inom digital marknadsföring? Hur funkar Inbound Marketing? Hur distribuerar jag mitt innehåll och var ska jag lägga pengarna? 
 
David Jonson och Linus Andersson från Almi ger en kort inledning. David är Rådgivare med särskilt fokus inom digitalisering och Linus är Rådgivare med särskilt fokus inom internationalisering.

Matilda Hedblom och Christer Petterson guidar oss sedan genom dagens digitala landskap och ger dig den kunskap och förståelse som krävs för att du ska komma igång med dina digitala insatser och bli en bättre beställare. Det blir ett helhetsgrepp på dina egna och köpta digitala kanaler där Matilda och Christer går igenom allt från vilka digitala kanaler du bör satsa på utifrån din målgrupp och hur du sedan når ut med ditt budskap och ditt innehåll för att få mer trafik och försäljning som du sedan kan mäta och följa upp


Matilda Hedblom

är en konsultande kommunikatör som marknadsför, bygger varumärke och skapar innehåll åt små och medelstora bolag. Hon kommer från bolaget Nextphase vars verksamhet är att agera sidekick och verka strategiskt, taktiskt och operativt inom områden som strategi, varumärke, marknadsföring och försäljning. Matilda har bland annat varit med och startat upp Organista.com - en e-handel som byggts upp via sociala medier och inspirerande innehåll.
 
Christer Pettersson

är ekonom, författare och föreläsare med fokus på content marketing, e-handel, inbound marketing, marketing automation och SEO. Han arbetar som ansvarig för e-handel och digitalisering på Hultafors Group med verksamhet i Europa och USA. Christer har bland annat skrivit boken ”Gräv guld i dina egna kanaler” - som beskriver hur du kan bygga egna starka digitala kanaler - och "SEO för alla", en ljudbok för dig som vill lära dig grunderna i sökmotoroptimering.


Webinariet är en del av Smart Tillväxt som är ett affärsutvecklingsprojekt för hållbar tillväxt i små och medelstora företag i Östra Mellansverige. I projektet ska fler företag dra nytta av regionens prioriterade områden för smart specialisering och fler företag etablera sig på en internationell marknad. Projektet utvecklar även nya metoder för framgångsrik affärsutveckling. Projektet finansieras av Almi, Region Uppsala och Europeiska Unionens Regionala Utvecklingsfond

Fakta

Pris (inkl. moms) Kostnadsfritt
Plats

Webb

Webb

Datum

Tis 04 maj

kl. 10.00–12.00

Sista anmälningsdag den 3 maj 2021
Platstillgång Platser kvar Anmäl dig