Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Hur behåller, utvecklar och avslutar du snyggt?

Här får du tips kring hur du kan utveckla och behålla era medarbetare och hur man avslutar en anställning på ett snyggt sätt. Välkommen att lyssna till Annica Lögdlund som i två webbinarier kommer prata om kompetensförsörjning och Employer Brandning ur olika perspektiv.
Kompetensbrist och svårigheter med att attrahera och behålla medarbetare är en av de största tillväxtutmaningarna för företag inom de flesta branscher. Kampen om att hitta rätt kompetens hårdnar och tiden då en hög lön och en trygg och säker anställning stod högst på önskelistan är förbi. Idag är det helt andra värden och faktorer som får människor och framför allt den yngre generationen att söka jobb. En attraktiv arbetsgivare jobbar och utvecklar sitt varumärke löpande. Arbetet börjar internt, bland medarbetarna som också är de viktigaste ambassadörerna. Frågor runt värderingar, beteenden och företagskultur hamnar i centrum.
 
En spelplan med helt nya beteenden kräver nya kommunikationsstrategier av dig och ditt företag. Ny teknik och nya rekryteringsmetoder skapar möjligheter att upptäcka kandidater ni annars kanske skulle missa. Du får bara en chans att göra ett första intryck!

Detta webbinarium fokuserar på hur du kan behålla, utveckla och avsluta en anställning snyggt och är en del i en serie om två. Det första webbinariumet i serien heter "Hur attraherar, rekryterar och introducerar du nya medarbetare?" och detta sänds 1 december 08.30-10.00. Detta tillfälle anmäler du dig till separat via egen länk i kalendariet, men båda webbinarium går att delta i fristående från varandra. En deltagarlänk skickas ut via mail till alla anmälda dagen innan. Länken öppnas 10 minuter innan föreläsningen startar. Deltagandet är kostnadsfritt. Välkommen!

Om föreläsaren
Annica Lögdlund är konsult och coach och brinner för att bidra till små och medelstora företags utveckling. Hon har själv lång erfarenhet som chef och ledare inom IT-branschen och frågor kring ledarskap och organisation ligger henne extra varmt om hjärtat. Hon är internationellt certifierad coach och har coachat 100-tals chefer och ledare.

Smart Tillväxt är ett affärsutvecklingsprojekt för hållbar tillväxt i små och medelstora företag i Östra Mellansverige. I projektet ska fler företag dra nytta av regionens prioriterade områden för smart specialisering, och fler företag etablera sig på en internationell marknad. Projektet utvecklar även nya metoder för framgångsrik affärsutveckling. Projektet finansieras av Almi, Region Örebro län, Region Västmanland, Region Uppsala, Region Östergötland, Region Sörmland samt Europeiska regionala utvecklingsfonden.

Fakta

Pris (inkl. moms) Kostnadsfritt Kontaktinformation stefan.jansson@almi.se
Plats

Webb

Webb

Datum

Tor 08 dec

kl. 11.30–13.00

Sista anmälningsdag den 7 december 2022
Platstillgång Platser kvar Anmäl dig