Konsten att sälja i lågkonjunktur
En workshop i tre delar för dig som jobbar inom allt från handel och skönhetbranschen till besöksnäring och friskvård. I en lågkonjunktur kan det upplevs svårare att hålla i sin försäljning och det kommer nya frågor och funderingar från kunderna. Då kan det vara svårt att veta hur det ska hanteras.
I den här utbildning går vi igenom en del av svaren på hur ni kan tänka och agera annorlunda i tuffa tider.
Attityder syns inte, men de känns. Jobba med kulturen!
Här är några av tipsen och idéerna som vi kommer att prata om:
Vi kommer att prata om kommunikation beroende på olika personlighetstyper. Finns det besvärliga kunder? Jag vill mena att det inte gör det! Lär dig i stället att kommunicera på olika sätt för att nå fram.
Vi pratar om olika kundtyper så som:
”Traditionella Tore”, som tar sina noga genomtänkta beslut baserat på fakta.
”Utåtriktade Ulla”, det sociala geniet som knyter vänskaper överallt.
”Risktagande Rikard”, som tar blixtsnabba beslut på stående fot och
”Speciella Isabella”, som älskar att få känna sig viktig och betydelsefull.
Föreläsaren är Susanne Einhorn – en beteendevetare med stor erfarenhet av att stötta och hjälpa företag på Gotland. I utbildningen finns även tillfälle att få individuell coaching av Susanne under en timma. Coachingen kommer att erbjudas 9 oktober, 8 november och 29 november under dagen.
Tider för de tre träffarna som ingår i utbildningen:
9 oktober 07.30-09.30
8 november 07.30-09.30
29 november 07.30-09.30
När du går en utbildning hos Almi kommer vi skicka ut ett Scriveavtal och en framtidsdialog. Scriveavtalet är för att utbildningen är subventionerad och Region Gotland och EU vill veta vilket företag som har blivit tilldelade detta. I Framtidsdialogen fyller du i frågor handlar om alla delar i hållbarhetsaspekten. Efter du fyllt i detta bokar vi in ett möte där vi går igenom svaren och hittar punkter som kan vara intressanta för ditt företag att jobba vidare med. Dessa två delar är obligatoriska när du går en utbildning hos Almi.
Attityder syns inte, men de känns. Jobba med kulturen!
Här är några av tipsen och idéerna som vi kommer att prata om:
- Kundvård – ta hand om dina befintliga kunder.
- Hämta tillbaka de kunder du förlorat.
- Säljprocessens olika delar.
- Gör kampanjerna till "plånboksöppnare".
- Metoder för att undvika fokus på pris.
- Metoder för att hjälpa kunden till beslut.
- Gör det smart som aldrig blivit gjort (vi talar kundregister, följ upp surdegar, skriv, ring och maila med dina kunder).
- Utveckla och förfina din merförsäljningsteknik.
- Ju tuffare media blir – desto härligare måste vi vara.
Vi kommer att prata om kommunikation beroende på olika personlighetstyper. Finns det besvärliga kunder? Jag vill mena att det inte gör det! Lär dig i stället att kommunicera på olika sätt för att nå fram.
Vi pratar om olika kundtyper så som:
”Traditionella Tore”, som tar sina noga genomtänkta beslut baserat på fakta.
”Utåtriktade Ulla”, det sociala geniet som knyter vänskaper överallt.
”Risktagande Rikard”, som tar blixtsnabba beslut på stående fot och
”Speciella Isabella”, som älskar att få känna sig viktig och betydelsefull.
Föreläsaren är Susanne Einhorn – en beteendevetare med stor erfarenhet av att stötta och hjälpa företag på Gotland. I utbildningen finns även tillfälle att få individuell coaching av Susanne under en timma. Coachingen kommer att erbjudas 9 oktober, 8 november och 29 november under dagen.
Tider för de tre träffarna som ingår i utbildningen:
9 oktober 07.30-09.30
8 november 07.30-09.30
29 november 07.30-09.30
När du går en utbildning hos Almi kommer vi skicka ut ett Scriveavtal och en framtidsdialog. Scriveavtalet är för att utbildningen är subventionerad och Region Gotland och EU vill veta vilket företag som har blivit tilldelade detta. I Framtidsdialogen fyller du i frågor handlar om alla delar i hållbarhetsaspekten. Efter du fyllt i detta bokar vi in ett möte där vi går igenom svaren och hittar punkter som kan vara intressanta för ditt företag att jobba vidare med. Dessa två delar är obligatoriska när du går en utbildning hos Almi.
Fakta
Pris (inkl. moms)
3 750 kr
Kontaktinformation
pernilla.swenson@almi.se
Plats
Almis kontor
Visby
Datum
Mån 09 okt
kl. 07.30–09.30
Sista anmälningsdag den 29 september 2023
Platstillgång
Platser kvar
Anmäl dig