Anna Gustafsson: ”Öppnas en helt annan marknad”

Affärsutveckling

Redok AB

  1. Behov

    Redok hade ett behov att växa in i den digitala världen.

  2. Lösning

    Almi gick in med affärsutveckling och strategigrupper inom digitalisering

  3. Resultat

    Redok har fått verktyg verktyg för att ta tag i digitaliseringen och bättre nå ut till sina kunder.

Digitaliseringsresan med Almi

Arvidsjaursföretaget Redok har inlett sin digitaliseringsresa med hjälp av Almi. Och de förväntar sig en utmaning.
– Mycket återstår att göra, säger Anna Gustafsson, ägare av redovisningsföretaget Redok.

Sociala medier, digitala arbetsredskap – och ett minskat behov av fysisk närvaro. Det är många branscher som fått ställa om och tänka nytt. Sociala medier, digitala arbetsredskap – och ett minskat behov av fysisk närvaro. Det är många branscher som fått ställa om och tänka nytt.

Almi har erfarenhet av att vända sig till företag, som vill kliva på den digitala resan. Med duktiga föreläsare, samlad kompetens från företagarna och utbyte av erfarenheter har de hjälpt företagen att ta nästa steg.
Anna Gustafsson äger Redovisningskonsulterna, Redok AB i Arvidsjaur, och ser ett behov att växa in i den digitala världen.

– Jag skulle nog påstå att redovisningsbranschen inte har hunnit så långt i digitaliseringen. Verkstygsmässigt har vi kommit en bit, även om det är olika mellan företagen, men i de digitala kanalerna har vi inte kommit långt, säger Anna Gustafsson som deltagit hos Almi i Luleå.

Hur känner ni att ni kan öka synligheten för företaget?

– I dagsläget spelar det ingen roll rent fysiskt var en redovisningsbyrå finns, på så sätt öppnas en helt annan marknad om kunder kan hitta oss på sociala medier, säger Gustafsson.

Hur kan ni ta hjälp av Almi?

– Vi är med i ett digitaliseringsprojekt där vi får vara med i ett nätverk med andra företag i Norrbotten. På så sätt får vi ett utbyte och kan dela våra digitaliseringsprocesser med varandra. Samtidigt får vi föreläsningar och verktyg för att verkligen ta tag i digitaliseringen och kunna göra det på bästa sätt.

Vilka utmaningar har ni?

– Det här är okända marker för en ekonom, att få till det här på ett bra sätt och att det blir roligt och för att våra kunder ska tycka att det blir bra. Jag vet inte riktigt vad som krävs, det känns ganska svårt, men jag hoppas att den här resan med Almi och digitaliseringen ska hjälpa oss på vägen.