Så blir du en attraktiv arbetsgivare
Vill du att fler söker sig till ditt företag – och att dina bästa medarbetare stannar? Då är det dags att låta hållbarhet bli en naturlig del av din arbetsgivarprofil. För i dag handlar ett attraktivt arbetsgivarvarumärke inte bara om löner och förmåner – utan om mening, engagemang och ansvar. Och där spelar ditt hållbarhetsarbete en viktig roll.
Ditt hållbarhetsarbete lockar rätt talanger
Många medarbetare, särskilt yngre generationer, vill jobba på en arbetsplats som tar ansvar. Där man bidrar till något större än bara sista raden i resultaträkningen. Det betyder att hållbarhet blivit en viktig faktor vid både rekrytering och för att skapa engagemang internt.
Visa i rekryteringen hur ni jobbar med hållbarhet – det kan vara avgörande för om kandidaten väljer er. Lyft konkreta exempel i jobbannonser, på er webb och i sociala medier. Och glöm inte att involvera befintliga medarbetare. Deras engagemang är en nyckel till att hållbarhetsarbetet inte bara stannar på pappret.