Kommunicera bolagets hållbarhetsarbete

Ett företags approach gällande hållbarhetsarbetet är viktigt att kommunicera i en rad olika sammanhang.

För vem?

För ledare och nyckelpersoner i tillväxtbolag som bättre vill kommunicera sitt bolags hållbarhetsarbete

Vilket värde ger det?

En genomtänkt kommunikation kring hållbarhetsarbetet kan leda till ökade intäkter, stärkt varumärke och bättre förutsättningar för kapitalanskaffning.

Tidsåtgång och kostnad

Workshopen är 2,5 h och kostnadsfri.

Med kommunikationsbyrån +1 som inkallade experter på området kommer vi få ta del av inspirerande case på hur kreativ kommunikation kan åstadkomma positiv beteendeförändring. Vad är egentligen receptet på kommunikation som ger effekt? +1 kommer också prata om den viktiga skillnaden mellan information och kommunikation. Och är det egentligen någon skillnad på hållbarhetskommunikation och vanlig kommunikation?

Exempel på vad vi tar upp under förmiddagen: 

  • ISO 26 000 och hållbarhet som affärsvärde
  • Tillväxtbolagets behov att kommunicera hållbarhet på olika sätt beroende på syfte och målgrupp 
  • Kreativ kommunikation för att åstadkomma beteendeförändring
  • Kommunikation som ger effekt
  • Skillnad mellan information och kommunikation
  • Inspirerande case 

Workshopen leds av Malin Millbourn, Andreas Lönn och Angelica Stebrant från kommunikationsbyrån Plus1, tillsammans med Almis tillväxtrådgivare Julia Martinsson. 

När: 7 maj, kl 9-11.30

Var: Almi, Västra Järnvägsgatan 3, Stockholm

 

Om +1 Kommunikationsbyrå:

At +1 we want more. 

We are an award-winning creative agency changing behaviors to make brands — that shape a smarter, more beautiful, and sustainable world — prosper.

For 20 years we were part of the BBDO network. In 2021 we cut loose to set up +1, an independent agency dedicated to change behaviors that make the right companies and organizations prosper — the ones that make the world smarter, more beautiful and more sustainable.

The experiences and skills we have developed for a long time, make companies and organizations achieve their set business goals. But we are not satisfied with that. We want more.

At the same time as we build brands and achieve business results, we create better behaviors. With better behaviors we mean all the things that make society more sustainable. And by more sustainable, we mean behaviors that take us towards the seventeen sustainability goals the world agreed on in the UN Agenda 2030. 

We want more. Our talent and experience are here to serve our clients as well as the society surrounding all of us. That’s not wanting to much, is it?

Lös mer om Plus 1