Rekrytering i tillväxt

En förmiddag med fokus på hur man rekryterar rätt nyckelroller i tillväxtbolag.

För vem?

För ledande personer i tillväxtbolag med ansvar för bolagets rekrytering.

Vilket värde ger det?

Inspel och grundläggande kunskap kring olika sätt att planera en rekryteringsprocess. Förberedande för att anlita extern firma eller tips på hur man kan planera för en lyckad process själva.

Tidsåtgång och kostnad

Workshopen är 2,5 h och kostnadsfri.

Rekrytera i tillväxt

Att rekrytera rätt kompetens vid tillväxtskede är en investering i bolagets fortsatta växande. En väl genomtänkt rekryteringsprocess anpassad efter bolagets behov och förutsättningar gör chanserna mycket större att lyckas. 

Med Novare Interim & Recruitment som inkallade experter på området lotsas vi igenom dos & donts på vägen. 

Exempel på punkter under förmiddagen:

  • Vilken är nästa nyckelperson?

  • Hur skapar jag en rollbeskrivning/annons?

  • Vilka delar ingår i en rekryteringsprocess och vad kostar det?

  • Vilket mervärde ger en rekryteringspartner mig?

  • Ersättning/lön?

  • Tester eller inte?

  • Succession och behålla talanger 

Workshopen leds av Kristin Högdahl och Sofia Murhbeck från Novare Interim & Recruitment,  tillsammans med Almis tillväxtrådgivare Julia Martinsson. 

När: 10 april, kl 9-11.30

Var: Hos Novare, Blasieholmsgatan 4b

Om Novare Interim & Recruitment

Novare Interim & Recruitment grundades 2017 och är specialister på rekrytering och interimslösningar på specialist- och chefsnivå inom HR, Ekonomi och Business Support. Vi hjälper företag med både strategiskt viktiga rekryteringar och att bygga starka team vid tillväxt och förändring. Vår framgång bygger på erfarenhet, nischkompetens och ett starkt engagemang för kvalitet genom vårt seniora och skickliga rekryteringteam.

Sofia Muhrbeck

Sofia har varit på Novare sedan 2019 och har ett stort kommersiellt fokus och samarbetar med kunder inom flera branscher och sektorer. Sofia har över femton års erfarenhet från konsult och rekryteringslösningar, med en bakgrund från Proffice (Randstad) och EY. 

Kristin Högdahl

Kristin har mer än 15 års erfarenhet från rekrytering och konsultlösningar, och arbetar idag primärt med specialist- och chefsrekrytering. Kristin har arbetat på Novare sedan 2017 och är även ansvarig för produktutveckling av vår rekryteringsprodukt.

Julia Martinsson

Julia stöttar i sin roll som affärsstrateg på Almi bolag och ledningsgrupper där sammansättning av team och tillsättning av nyckelroller är ett återkommande behov.