Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Smart digital marknadsföring

Genom att förstå dina kunders köpresa så kommer du att öka din försäljning och spara tid med smart marknadsföring.
I en workshop, uppdelad på sex tillfällen, får du lära dig mer om de olika steg som du behöver ha kontroll över för att öka effekten på dina marknadsförings- och säljinsatser.

• Marknadsföring - vad är målet?
• Hur kan du öka andelen av anonyma besökare till leads i dina kanaler?
• Hur ökar du antalet leads till faktiska affärer?
• Hur kan du arbeta för att öka värdet på dina affärer?
• Få koll på vilka insatser som ger resultat!


För vem?
’Smart digital marknadsföring’ vänder sig till dig som arbetar med marknadsföring och/eller försäljning inom B2B eller B2C och som vill få nya kunder, öka din försäljning och minska bortfallet av befintliga kunder.

Det mesta sker digitalt, så du kan delta därifrån det passar dig. Det kommer att vara totalt sex gemensamma tillfällen. Första tillfället är 16 september, kl 11:00-12:00. Utöver dessa ingår ett antal individuella möten. Alla datum och tider meddelas vid starten. Du får även tillgång till material och filmer via en lärplattform som du kan ta del av när det passar dig.

Innan den första workshopen kommer du att få en enkät där vi ber dig svara på några frågor för att vi ska ha möjlighet att anpassa upplägget utifrån er som deltar.


Det här får du:
• Nulägesanalys av din hemsida och marknadsföring.
• Åtgärdsförslag med prioriterad lista baserat på de fem stegen.
• Mallar och verktyg för att skapa en bättre strategi och realisera den.
• Kompetens och bollplank.
• Inspiration!


Workshopledare: Adgrabber
Sarah Sinclair, VD och medgrundare till Adgrabber och Stefan Vikström, strategisk rådgivare inom marketing automation och konverteringsoptimering.

Tillsammans har de över 50 år i försäljningsbranschen och 30 år i marknadsföringsbranschen. De har en bakgrund med olika ledande roller inom affärsutveckling, försäljning och marketing automation. Tidigare arbetsgivare är bl a Telenor, MTG och Schibsteds regionala säljpartner Annonsdax.



Så här säger några tidigare deltagare:

”Vi har förändrat hela vårt sätt att tänka när det kommer till vår strategi kopplat till persona och kanalval.”


”Det har hjälpt oss att komma ur tänket vad vi gör och istället tänka what´s in it for you.”

”Nu vet vi hur vi ska identifiera våra olika personas och vi har även fått praktiska verktyg för hur vi faktiskt kan nå dem.”


Vid ev frågor kontakta någon av oss på Almi:
Johanna Donker, 036-30 65 17 / johanna.donker@almi.se
Magnus Gustafsson, 036-30 65 32 / magnus.gustafsson@almi.se


För dig som driver företag i Jönköpings län. Begränsat antal platser.
Länk till den digitala sändningen skickas i ett separat mail.

   

Fakta

Pris (inkl. moms) 1 250 kr Kontaktinformation Almi Jönköping
Plats

Webb

Webb

Datum

Fre 16 sep

kl. 11.00–12.00

Sista anmälningsdag den 9 september 2022
Platstillgång Platser kvar Anmäl dig