Kundklagomål

Vi på Almi är måna om att alla som vänder sig till oss är nöjda med kontakt, dialog och det vi levererar. Ibland händer det att man ser olika på saker eller att kommunikationen inte fungerar optimalt.

Om du vill lämna ett kundklagomål

Är du missnöjd med hur något har hanterats från vår sida så vill vi i första hand att du kontaktar den medarbetare som du haft kontakten med.

Förhoppningsvis kan ni tillsammans reda ut vad som hänt och komma fram till en lösning eller förklaring som du känner dig nöjd med. Saknar du kontaktuppgifter till aktuell medarbetare kan du alltid ringa vår kundtjänst på telefonnummer 0771-55 85 00, eller söka kontaktinformation här.

Om du fortfarande inte är nöjd

Efter att du först varit i kontakt med aktuell medarbetare och du fortafarande är missnöjd med lösningen eller det beslut vi har tagit, kan du skriva in ditt klagomål genom e-tjänsten här nedan. Klagomålet mottas då av klagomålsansvarig på Almi som kommer att återkomma till dig inom 10 dagar.

Här kan du lämna ditt kundklagomål