*AI- Effektivare och roligare vardag
Pris: - 1 kr
Datum: - Ons 05 mars kl. 08.30–13.00
Sista anmälan: - onsdag 26 februari 2025
Plats: - Linköping, Almi, Sankt Larsgatan 18.
*AI- Effektivare och roligare vardag
* Ingår som 1 och upp till 3 valbara workshops i den specifika satsningen för underleverantörer. (Total kostnad för 3 st. Workshops 3 750 kronor inkl. moms/företag)
De leverantörer som framgångsrikt kan navigera och anpassa sig till den nya tekniken kommer kunna stärka sin konkurrenskraft och position på marknaden. AI erbjuder betydande möjligheter för leverantörer att öka effektiviteten, förbättra kvaliteten och förutse förändringar i efterfrågan och produktion. Här finns också utmaningar i form av kostnader, kompetensbrist och säkerhetsaspekter.
Häng med på resan där vi guidar dig framåt inom AI potential.

För vem?
Denna workshop riktar sig till små och medelstora företag som vill öka sina kunskaper om hur AI kan hjälpa till att skapa konkurrenskraft genom att arbeta effektivare och smartare.
Vad får jag?
Under ett workshoptillfälle kommer vi tillsammans titta på hur AI kan hjälpa till att automatisera tidskrävande och repetitiva uppgifter, som kvalitetskontroll, produktion, logistikhantering och lagerhantering. Vi kommer också resonera om utmaningar som risker och kompetensbrist.
Utöver workshopen ingår ett coachtillfälle med en Almi rådgivare där kunskaperna och insikterna från dagen omsätts till mål och handlingsplan för just din verksamhet.
Hur går det till?
Gruppen träffas under en förmiddag som leds av en expertföreläsare.
Datum: 2025-03-05 kl 8.30-12.00
Förutom den workshop du just läst om, kan du välja att delta i ytterligare två av dessa workshops utan extra kostnad inom den specifika satsningen för underleverantörer.
*Ledarskap för framgång i förändring. 6 februari
*Juridik och Avtal – Skapa tryggare affärer! 25 februari
*Spårbarhet och transparens i leverantörskedjan – en nyckel för att (för)bli en attraktiv leverantör. 14 mars.
*Liten men stark: mer affärer genom samarbete och samverkan. 4 april.
*Mer och lönsammare - förstå din kunds affär. 14 maj.
*5 hållbarhetsområden leverantörer måste agera på. 16 maj.
Kontakta stefan.wilhelmsson@almi.se eller caroline.nordstrom@almi.se vid frågor och funderingar.
Strategisk utveckling av leverantörer” är ett affärsutvecklingsprojekt som syftar till att utveckla små och medelstora underleverantörsföretag i Östergötland. I projektet ska fler företag dra nytta av regionens prioriterade områden för smart specialisering. Syftet med projektet är att utveckla förmågan till hållbar omställning och ökad konkurrenskraft, för att bättre vara rustad som leverantör till storindustrins framtida affärer, krav och förväntningar. Detta sker i effektiv samverkan med och utveckling av omgivande stödsystem. Projektet finansieras av Almi, Region Östergötland och Europeiska regionala utvecklingsfonden.
Denna workshop riktar sig till små och medelstora företag som vill öka sina kunskaper om hur AI kan hjälpa till att skapa konkurrenskraft genom att arbeta effektivare och smartare.
Vad får jag?
Under ett workshoptillfälle kommer vi tillsammans titta på hur AI kan hjälpa till att automatisera tidskrävande och repetitiva uppgifter, som kvalitetskontroll, produktion, logistikhantering och lagerhantering. Vi kommer också resonera om utmaningar som risker och kompetensbrist.
Utöver workshopen ingår ett coachtillfälle med en Almi rådgivare där kunskaperna och insikterna från dagen omsätts till mål och handlingsplan för just din verksamhet.
Hur går det till?
Gruppen träffas under en förmiddag som leds av en expertföreläsare.
Datum: 2025-03-05 kl 8.30-12.00
Förutom den workshop du just läst om, kan du välja att delta i ytterligare två av dessa workshops utan extra kostnad inom den specifika satsningen för underleverantörer.
*Ledarskap för framgång i förändring. 6 februari
*Juridik och Avtal – Skapa tryggare affärer! 25 februari
*Spårbarhet och transparens i leverantörskedjan – en nyckel för att (för)bli en attraktiv leverantör. 14 mars.
*Liten men stark: mer affärer genom samarbete och samverkan. 4 april.
*Mer och lönsammare - förstå din kunds affär. 14 maj.
*5 hållbarhetsområden leverantörer måste agera på. 16 maj.
Kontakta stefan.wilhelmsson@almi.se eller caroline.nordstrom@almi.se vid frågor och funderingar.
Strategisk utveckling av leverantörer” är ett affärsutvecklingsprojekt som syftar till att utveckla små och medelstora underleverantörsföretag i Östergötland. I projektet ska fler företag dra nytta av regionens prioriterade områden för smart specialisering. Syftet med projektet är att utveckla förmågan till hållbar omställning och ökad konkurrenskraft, för att bättre vara rustad som leverantör till storindustrins framtida affärer, krav och förväntningar. Detta sker i effektiv samverkan med och utveckling av omgivande stödsystem. Projektet finansieras av Almi, Region Östergötland och Europeiska regionala utvecklingsfonden.