AI i digital marknadsföring – från strategi till resultat
Pris: - 3750 kr
Datum: - tors 29 jan. 2026 , kl. 08.30 - 12.00
Sista anmälan: - mån 26 jan. 2026
Plats: - B26 , Port-Anders gata 9, Västerås
AI i digital marknadsföring – från strategi till resultat

Vill du ta din digitala marknadsföring till nästa nivå med hjälp av AI? Välkommen till en praktisk och affärsnära workshop där du får verktyg, insikter och inspiration för att skapa effektiva kampanjer – med AI som din kreativa partner.
För vem?
Workshopen passar dig som:
- Driver eller jobbar i ett litet eller medelstort företag.
- Vill arbeta smartare och mer datadrivet med marknadsföring.
- Är nyfiken på AI men inte nödvändigtvis tekniskt insatt.
- Vill ha konkreta resultat – inte bara teori.
Vad får du med dig?
- En färdig kampanjplan som du kan kickstarta 2026
- Kunskap om hur du använder AI i din marknadsföring.
- Verktyg för att analysera och förbättra dina insatser.
- Inspiration från andra företag och praktiska övningar.
Träff 1 - 29 jan: AI som drivkraft i dina kampanjer och framtagning av material
Under första tillfället fokuserar vi på att:
- Utforska kraftfulla AI-verktyg för marknadsföring, innehållsskapande och kampanjdesign.
- Skapa varumärkesbyggande budskap.
- Designa en säljande sales funnel.
- Bygga första kampanjen – från idé till publicering med hjälp av AI-verktyg.
Du får testa verktyg, arbeta med konkreta exempel och ta fram en kampanjplan som du kan börja använda direkt.
Träff 2 – 18 feb: Data, analys och lärdomar – vad funkade?
I februari träffas vi igen för att:
- Analysera utfallet av kampanjen med hjälp av AI-drivna analysverktyg.
- Identifiera vad som fungerade – och varför.
- Dra lärdomar och bygga vidare på framgångarna.
- Skapa en plan för fortsatt AI-driven marknadsföring under 2026.
Intresseanmälan
Skicka in din intresseanmälan senast 26 januari. Vår rådgivare Idris Danishmand, idris.danishmand@almi.se återkopplar om du fått en plats i gruppen senast den 27 januari.
Workshopen arrangeras inom Framgångslyftet, ett affärsutvecklingsprojekt i Östra Mellansverige med fokus på att förbättra de små och medelstora företagens hållbara tillväxt och konkurrenskraft. ? ?Projektet finansieras av Almi, Region Västmanland, Region Örebro län, Region Uppsala, Region Sörmland, Region Östergötland och Europeiska regionala utvecklingsfonden.
