Utveckla, dela, väx - ett program för företagsledare inom tillverkande företag i Östergötland

Pris:
9000 kr

Datum:
tis 13 jan. 2026 , kl. 09.00 - 19.00

Sista anmälan:
mån 12 jan. 2026

Plats:
Dospace , Sankt Persgatan 99
Anmäl dig

Utveckla, dela, väx - ett program för företagsledare inom tillverkande företag i Östergötland

Välkommen till ett utvecklingsprogram för företagsledare i tillverkande företag – där vi delar erfarenheter med varandra och tillsammans ser nya möjligheter framåt.
I programmet får du möjlighet att, på ett strukturerat och engagerande sätt, utveckla ditt företag tillsammans med andra. Genom föreläsningar, erfarenhetsutbyten och gemensam problemlösning får du både inspiration och
konkreta verktyg för att ta nästa steg inom områden som strategi, digitalisering, hållbarhet och people strategy.
Programmet bygger på att vi lär av varandra – och med varandra. Du får ta del av andras framgångar och utmaningar, samtidigt som du får hjälp att lösa dina egna. Tillsammans hjälps vi åt med ”huret” och går från strategi till implementering i ditt företag.
 

För vem?

  • För dig som är leverantör/tillverkare till större företag med professionella inköpare.
  • Du är företagsledare eller har en ledande roll i organisationen.
  • Gärna 2–3 personer per företag – för att skapa verklig utveckling och förankring.


Vad får jag?

  •  Inspiration och kunskap från andra företagsledare och experter inom strategi, AI, hållbarhet och kompetensförsörjning.
  • Nya perspektiv och konkreta verktyg att använda direkt i din verksamhet.
  • Möjlighet att dela erfarenheter och få stöd från andra företag i liknande situation.
  • Ett nätverk av företag med liknande utmaningar – och viljan att växa tillsammans


Hur går det till?

  • Vi träffas vid 7 tillfällen, gärna hos deltagande företag.
  • Varje träff (heldag ca 9-16): innehåller
    Förmiddag: Föreläsning och kunskapsinhämtning på dagens tema.
    Eftermiddag: Erfarenhetsutbyte, värdföretagets utmaning, reflektion.
  • Vid första träffen kommer vi utöver dagens tema även att introducera programmet, lära känna varandra och avsluta med gemensam middag. 
  • Vid sista träffen: redovisning av min strategi och hur jag ska få det att hända i mitt företag.
  • Utöver träffarna ingår coachning (3 tillfällen) med affärsrådgivare på Almi och möjlighet till stöd via experter på IUC Öst.

Programinnehåll och datum:

  • 13 jan; Kick off, AI och automation – bortom ChatGPT + gemensam middag
  • 26 feb forts AI och automation – bortom ChatGPT
  • 19 mars Hållbart företagande
  • 16 april People strategy
  • 21 maj forts People strategy
  • 24 juni Från strategi till implementering
  • 27 aug: Kick out inkl redovisningar/summering

Praktisk info
Pris: 9 000 kr + moms / företag. Sista anmälningsdag: 12 november 2025
Programmet är ett samarbete mellan Almi och IUC Öst

Kontakt för mer information
Christer Hultcrantz, Industriutvecklare IUC Öst
christer.hultcrantz@skill.se, 073-6007679

Lisa Elfström, Affärsrådgivare Almi
lisa.elfstrom@almi.se, 013-20 07 23