Real Talk
Utvecklar AI-telefonister som svarar, löser kundärenden och eliminerar väntetider i kundtjänst.
- CEO: Tor Rauden Källstigen
- First investment year: 2025
- Fund: Stockholm
- Business sector: Tech

Real Talk's tekniska plattform gör det möjligt för företag att automatisera sin kundservice via telefon. Lösningen bygger på AI-telefonister som kan hantera inkommande samtal, lösa enklare ärenden och koppla vidare samtal vid behov. Fokus ligger på att förbättra tillgänglighet och kundupplevelse i en bransch som länge präglats av väntetider och resurskrävande bemanning.
Den globala marknaden för telefonbaserad kundservice är omfattande och värderas till närmare en halv triljard USD. Trots digitaliseringens framfart föredrar 69 procent av kunder fortfarande att ringa snarare än att chatta eller mejla.
Bolaget grundades 2024 av Tor Rauden Källstigen och Filip Hedman, som tidigare byggt upp ljudanalysbolaget All Ears. Systemet talar 30 språk, besvarar alla samtal och kan ge omedelbara svar på komplexa frågor. Real Talks plattform används redan av Atrium Ljungberg, och bolaget utforskar nu patent för att befästa sitt tekniska försprång.
Människor är skapade för kommunikation genom tal. Omvägen via tangentbord förpassas nu till historieböckerna. Real Talk stakar ut framtiden för hur företag och kunder kommunicerar. Vi känner oss hedrade att ha fått med oss en stark grupp erfarna investerare i detta tidiga stadium.
Tor Rauden Källstigen, medgrundare och vd i Real Talk