Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Tycker du att hållbarhet låter dyrt?

Hållbarhet och hållbar utveckling är viktigt för företag. Inte bara för att försöka rädda vår planet. Du bör också undersöka hur din affär kan gynnas av ditt hållbarhetsarbete.

Några av alla vinster du kan göra om du arbetar med hållbar utveckling:

Ökad resurseffektivitet

Om resurser som exempelvis transporter, avfall, återvinning och energi effektiviseras minskar inte bara utsläppen – företagets lönsamhet ökar.

Lyfter dina kundrelationer

Om du visar dina kunder hur företaget arbetar med hållbar utveckling blir du också mer attraktiv som leverantör – företagets lönsamhet kan öka.

Större chans att vinna upphandlingar

Varje år annonseras 18 000 upphandlingar i Sverige till ett värde av cirka 706 miljarder kronor. Om du gör din upphandling hållbar har du större chans att vinna. Läs hur här! 

Vill du få in hållbarhet i din affärsverksamhet?

Genom Framtidsgeneratorn utvecklar du ditt företags hållbarhetsarbete och rustar för framtiden.

Framtidstips direkt till din inkorg!

Vill du och ditt företag: 

  • kickstarta ert hållbarhetsarbete
  • identifiera nya affärsmöjligheter
  • identifiera hållbarhetsrisker
  • få koppling till relevanta hållbarhetsmål inom ramarna för Agenda 2030
  • få underlag för information, marknadsföring och varumärkesbyggande insatser med koppling till hållbarhet
  • få ett kunskapslyft i hållbarhetsfrågan och få möjlighet att involvera medarbetare och/eller nyckelpersoner
  • få underlag för en initial hållbarhetsstrategi för bolaget
  • få finansiering till din gröna satsning

Vill du komma igång? Genom Framtidsgeneratorn utvecklar du ditt företags hållbarhetsarbete och rustar för framtiden. 

 

efs-logga.jpgFramtidsgeneratorn är en del av "Hållbara Intraprenörer", ett projekt finansierat av Europeiska socialfonden, som ska bidra till strategisk kompetensförsörjning genom stöd till kompetenshöjande insatser inom hållbar utveckling för yrkesverksamma i små och medelstora företag.