Är du orolig för att låta som alla andra när du kommunicerar hållbarhet?

Hitta din verksamhets alldeles egen hållbarhetsprofil. Det särskiljer dig från dina konkurrenter när du ska kommunicera. Se hur!

Att kommunicera hållbar utveckling vill de allra flesta företag göra idag. Inte bara för att visa att det är prioriterat. Med rätt metod kan du också sticka ut i din kommunikation.

Hur kan du göra detta bäst?

Definiera en hållbarhetsprofil

Om ni som företag väldigt grundligt specificerar vad er hållbarhetsprofil innebär och innehåller – då vet ni också vilka värdeord ni vill lyfta fram i er kommunikation.

Mät effekten

Som med all kommunikation är det viktigt att mäta effekten av den – även hur ni kommunicerar ert hållbarhetsarbete. Detta bör göras löpande, och välj inte för många nyckeltal. 

Analysera väsentlighet

När du ska redovisa din hållbarhetsanalys är väsentlighet avgörande – att du identifierar vilka ämnen som är viktiga, har störst påverkan och som ni lägger ert fokus på.