Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.
Digital Scorecard

Attrahera fler kunder och öka din försäljning

I samarbete med Kunskapspartner erbjuder Almi tjänsten Digital Scorecard där du får kunskap om hur du kan öka din försäljning genom att arbeta mer strategiskt med bearbetning av dina kunder.

 

Idag är kundresan alltmer digital, oavsett om du säljer B2B eller B2C och den börjar oftast med en Google-sökning och hemsidan är ofta det första man möter som potentiell kund. Detta kräver en stark digital närvaro parallellt med företagets mer traditionella säljarbete. 

 

Tjänsten inleds med ett webinarie med övergripande information om hur du kan bearbeta dina kunder effektivt inom försäljning och marknadsföring med stöd i digitala verktyg. Därefter väljer du om du vill fördjupa dig i ämnet ytterligare genom att delta i den efterföljande workshopserien som består av fyra workshops tillsammans med andra företag samt två individuella möten med en Almi rådgivare.

 

Allt är uppbyggt kring kundresan, från tidig start till uppföljning och eftersälj. Hur kan du generera fler leads, det vill säga hur du kan få fler potentiella kunder intresserade av ditt företag och dina lösningar, hur får du dessa leads till att bli faktiskt köpande kunder och slutligen hur kan du bearbeta existerande kunder så att de blir återkommande och även rekommendera dig till andra.

 

Resultatet kommer bland annat vara en handlingsplan för vad du bör fokusera på de närmsta 3-6 månaderna inom området.

 

Programmets innehåll: 

 

  • Webinarie med övergripande information om hur du kan bearbeta dina kunder effektivt inom försäljning och marknadsföring
  • Du fyller i Digital Scorecard Pro – en nulägesanalys av hur ditt företag arbetar idag med digital marknadsföring och försäljning, denna synliggör vilka områden du bör fokusera på framöver.
  • Individuellt möte med Almi där vi bland annat går igenom din Digital Scorecard analys.
  • Workshopserie på fyra tillfällen á två timmar vardera: 

    • Workshop 1:
      Förstå hur du kommer igång och introduktion till lead generation, det vill säga hur du kan få fler potentiella kunder intresserade av ditt företag och dina lösningar.

    •  Workshop 2:
      Förstå er kunds köpresa, från tidig start till uppföljning och eftersälj och hur du kan skapa en röd tråd.

    • Workshop 3: 
      Förstå era prioriteringar och vad du/ni behöver fokusera på i närtid.

    • Workshop 4:
      Kom igång med implementeringen av din digitala strategi.
  •  Individuellt möte med Almi där vi går igenom den handlingsplan du kommer ha tagit fram samt tittar på hur vi kan stötta framöver.

Som en första start, kan du utföra en kort analys av era digitala aktiviteter. Klicka på playknappen nedan för att börja!

Anmäl er till våra kommande webbinarier längst upp till höger. 

99,3% av de närmare 200 företag som tidigare har medverkat i workshopserien anser att tjänsten kommer bidra till en ökad försäljning.

Detta projektet finansieras av Region Skåne och är helt kostnadsfritt för skånska och halländska företag att delta i.

Regions halland Logotyp

Vill du veta mer om projektet?

 

Kontakta helen.sanden@almi.se