Observera! Några av Almis dotterbolag har fusionerats. Det innebär att de byter namn och organisationsnummer. För mer information, se sidan leverantörsinformation.

*5 hållbarhetsområden leverantörer måste agera på

Pris:
1 kr

Datum:
Fre 16 maj kl. 08.30–13.00

Sista anmälan:
fredag 16 maj 2025

Plats:
Linköping, Almi, Sankt Larsgatan 18.
Anmäl dig Arrangör: Linköping

*5 hållbarhetsområden leverantörer måste agera på

* Ingår som 1 och upp till 3 valbara workshops i den specifika satsningen för underleverantörer. (Total kostnad för 3 st. Workshops 3 750 kronor inkl. moms/företag)

Ett strategiskt hållbarhetsarbete blir alltmer viktigt i tider då lagkrav och kundkrav ökar. Hur kan man som ett mindre industriföretag skapa struktur för sitt arbete, och vad får man inte missa?

Detta är en fördjupad Workshop där du praktiskt kommer arbeta och vidareutveckla just ert hållbarhetsarbete.

För vem?
Denna workshop riktar sig till små och medelstora industriföretag som vill stärka sin kompetens inom hållbarhetsområden kopplat till kunders kommande krav.

Vad får jag?
Vi blandar teorin med praktiska övningar fokuserat på de 5 viktigaste hållbarhetsområdena som du som företagare kan applicera i just din verksamhet. Du får även möjlighet att nätverka med andra industriföretag med liknande utmaningar.

Utöver workshopen ingår ett coachtillfälle med en Almi rådgivare där kunskaperna och insikterna från dagen omsätts till mål och handlingsplan för just din verksamhet.

Hur går det till?
Gruppen träffas under en förmiddag som leds av en föreläsare. Vi varvar föreläsningar som ger dig ökad kunskap inom området med gruppdiskussioner där ni i gruppen får möjlighet att lära av varandra och belysa frågor från olika perspektiv.

Förutom den workshop du just läst om, kan du välja att delta i ytterligare två av dessa workshops utan extra kostnad inom den specifika satsningen för underleverantörer.
*Ledarskap för framgång i förändring. 6 februari
*Juridik och Avtal – Skapa tryggare affärer! 25 februari
*AI-Effektivare och roligare vardag. 5 mars
*Spårbarhet och transparens i leverantörskedjan – en nyckel för att (för)bli en attraktiv leverantör. 14 mars.
*Liten men stark: mer affärer genom samarbete och samverkan. 4 april.
*Mer och lönsammare - förstå din kunds affär. 14 maj.

Kontakta daniel.collin.holgersson@almi.se eller caroline.nordstrom@almi.se vid frågor och funderingar.

Strategisk utveckling av leverantörer” är ett affärsutvecklingsprojekt som syftar till att utveckla små och medelstora underleverantörsföretag i Östergötland. I projektet ska fler företag dra nytta av regionens prioriterade områden för smart specialisering. Syftet med projektet är att utveckla förmågan till hållbar omställning och ökad konkurrenskraft, för att bättre vara rustad som leverantör till storindustrins framtida affärer, krav och förväntningar. Detta sker i effektiv samverkan med och utveckling av omgivande stödsystem. Projektet finansieras av Almi, Region Östergötland och Europeiska regionala utvecklingsfonden.