Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.
30 mars 2021

Konsten att sticka ut i mediebruset –

workshopserie med inriktning på digital marknadsföring

- öppnas i nytt fönster

Vill du öka dina chanser att höras i mediebruset och framgångsrikt nå ut till alla de som inte vet att de behöver dig och ditt företag – ännu? För att vara där kunden är när köpbeslutet ska tas kan vara skillnaden mellan att lyckas eller inte. Och dina kunder är som de allra flesta – just det, på nätet. Då gäller det att du som företagare och entreprenör är där och möter dem oavsett tid på dygnet.


En som kan mycket och lite till när det gäller digital marknadsföring är Rickard Eriksson från Nischad. Under 25 år har han arbetat kommersiellt med både sociala medier och traditionell PR och han har gjort hundratals medieframträdanden. Han grundade bland annat världens första sociala medium LunarStorm och är på många sätt pionjär inom den digitala marknadsföring som vi ser som så självklar idag. De praktiska erfarenheterna från just LunarStorm och andra entreprenörsresor väver han in i sina utbildningar. Han har både erfarenhet från övergripande strategiskt arbete till de flesta detaljer  –  ”från generalistens fågelperspektiv till specialistens the devil is in the details”, som han själv uttrycker det.


Det här får du inte missa!
Vi önskar dig välkommen till fem spännande möten i ämnet digital marknadsföring.  Stärk dina kunskaper och få en djupare insikt om hur den digitala kundresan faktiskt fungerar. Dela dina erfarenheter med andra entreprenörer i din närhet och få värdefulla och handfasta tips på hur du ska agera i de olika kanalerna. När vi avslutar kommer du, med stöd av gruppen och med hjälp av egen nyvunnen kunskap, ha påbörjat en digital strategi för ditt företag.

 

• Workshopserien passar dig som är VD eller som ansvarar för     marknadsföringen på företaget.


• Vi kommer att ses digitalt på Teams under fem tillfällen.


• Varje möte kommer att vara cirka 3 till 4 timmar. 


• Preliminär start är den 23/4 kl. 13.00, men då platserna är  begränsade till 5 till 7 olika företag så är detta datum flexibelt. Det  ska passa alla. 


• Pris: 7 000 kronor

 

 

ANMÄL DIG GENOM ATT KLICKA HÄR

 

Möte 1: Digital marknadsföring generellt. Vilka kanaler finns, när ska jag välja den ena framför den andra och på vilket sätt når jag ut med mitt budskap till olika målgrupper? Hur analyserar jag effekterna av det jag gör, så att jag kan fortsätta göra det som fungerar och sluta med det som inte ger någon effekt? Dessa frågeställningar delar du med många andra. Under vårt första möte rätar vi ut dina frågetecken.


Möte 2: Den perfekta hemsidan. När besökaren har landat på din hemsida är sekunderna dyra. Nu ska du hålla kvar besökarens intresse så att de inte lämnar din hemsida för någon annans. På vilket sätt har du tänkt att hemsidan ska möta besökarnas förväntningar, oavsett om de redan är kunder eller inte? Vad vill du att de ska kunna göra där? Under vårt andra möte går vi igenom värdet av en bra marknadsplats – din hemsida.


Möte 3: Att driva trafik till hemsidan. Självklart vill du att så många som möjligt ska hitta till din hemsida och det som du erbjuder där. Här handlar det om att välja rätt i djungeln av olika möjligheter – sociala kanaler, sökordsoptimering, digital annonsering och andra effektiva sätt att nå fram till de som du vill nå. Under vårt tredje möte diskuterar vi mixen av digitala möjligheter.


Möte 4: Att konvertera en besökare till kund/prospekt. Hur omvandlar man en ointresserad digital flanör, till att bli intresserad av just ditt erbjudande? Här kan det handla om ett antal olika steg mot nykundsmålet, antingen ett direktköp i din webbshop eller att besökaren fyller i ett formulär för en offert eller en närmare kontakt.


Möte 5: Ditt företags digital strategi. Avslutningsvis kommer du att, tillsammans med oss, påbörja en digital strategi som är skräddarsydd för ditt företag.