Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Behöver du kommunicera ditt hållbarhetsarbete tydligare?

Tydlig kommunikation är alltid A och O. Men kanske ännu viktigare när det gäller ditt hållbarhetsarbete. Se hur du kan vässa ännu bättre.

Kunderna ser igenom fluffiga ord och löften som alla företag vill ge. Här gäller det att skruva till rejält.

Tänk på att:

Undvik vaga och generiska begrepp

Begrepp som hållbart, miljövänligt, grönt och bra val vilseleder dina kunder och riskerar att bryta mot marknadsföringslagen.

Hitta ditt eget språk

Stick ut i mängden genom att använda ett eget, unikt språk – både i ord och bilder. Att använda bilder på grön skog och barn för att illustrera hållbar utveckling och framtid gör de flesta. Hitta något annat som rimmar med er verksamhet.

Våga vara lite komplex

Speciellt mot målgrupper som inte vill ha förenklade budskap. Men utmaningen är att samtidigt göra saker väldigt konkreta. Får du ihop det har du lyckats.

Framtidsrusta din verksamhet

Spana in Almis Framtidsgenerator!

efs-logga.jpgInsatsen är en del av "Hållbara Intraprenörer", ett projekt finansierat av Europeiska socialfonden, som ska bidra till strategisk kompetensförsörjning genom stöd till kompetenshöjande insatser inom hållbar utveckling för yrkesverksamma i små och medelstora företag.

Framtidstips direkt till din inkorg!