Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Hur blir hållbarhetsarbetet genuint?

Är du osäker på om företagets hållbarhetsarbete verkligen känns på riktigt, i alla led? Kolla av tre saker för att veta!

När du kommit igång med företagets hållbarhetsarbete är det vanligt att slås av tanken: Är vårt hållbarhetsarbete så äkta som vi verkligen vill?

Här är tre tips för att känna av:

Låt hållbarhetsarbetet genomsyra hela din verksamhet

Om hållbarhetsarbetet finns med hela vägen – från underleverantörer till rekrytering och annat viktigt – andas också hela bolaget det ni gör inom hållbar utveckling.

Kommunicera ert hållbarhetsarbete

För att teamet ska engagera sig extra mycket och förankra allt bra ni gör internt är det också viktigt att kommunicera hållbarhet – både internt och externt.

Var ärlig

Anpassa kommunikationen och var ärlig och transparent – berätta om både styrkor och svagheter. Det är då ni känns genuina.

Behöver du tips på vad du kan behöva vässa?

Framtidstips direkt till din inkorg!

Vill du och ditt företag: 

  • kickstarta ert hållbarhetsarbete
  • identifiera nya affärsmöjligheter
  • identifiera hållbarhetsrisker
  • få koppling till relevanta hållbarhetsmål inom ramarna för Agenda 2030
  • få underlag för information, marknadsföring och varumärkesbyggande insatser med koppling till hållbarhet
  • få ett kunskapslyft i hållbarhetsfrågan och få möjlighet att involvera medarbetare och/eller nyckelpersoner
  • få underlag för en initial hållbarhetsstrategi för bolaget
  • få finansiering till din gröna satsning

Vill du komma igång? Genom Framtidsgeneratorn utvecklar du ditt företags hållbarhetsarbete och rustar för framtiden. 

 

Mer om hur du kan framtidsrusta din verksamhet

efs-logga.jpgFramtidsgeneratorn är en del av "Hållbara Intraprenörer", ett projekt finansierat av Europeiska socialfonden, som ska bidra till strategisk kompetensförsörjning genom stöd till kompetenshöjande insatser inom hållbar utveckling för yrkesverksamma i små och medelstora företag.