Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Hur hanterar du svåra frågor och kritik om företagets hållbarhetsarbete?

“Ni är INTE hållbara!” Kritik från kunder och samarbetspartners kan trilla in. Vad gör du då? Få råd här!

Att ta emot frågor eller klagomål kring företagets hållbarhetsarbete kan vara jobbigt. Men det finns bra sätt att agera.

Tänk på att:

Var ödmjuk inför extern kritik

Bemöt kritiken med öppenhet – och se det som tips på hur din verksamhet kan förbättras.

Svara alltid

Inget blir bättre av att dölja eller att du strutsar ned huvudet i sanden. Svara på alla frågor och förklara.

Kommunicera det ni gör

Om du är transparent med vad ni gör i företaget – även om ni inte har kommit så långt i ert arbete – uppskattas det mer än om ni aldrig berättar något. Då kan ni också efterfråga feedback från kunderna och undviker kritik. Teama med dina kunder!

Generera en bättre dialog med dina kunder

använd Almis Framtidsgenerator!

Framtidstips direkt till din inkorg!

efs-logga.jpgInsatsen är en del av "Hållbara Intraprenörer", ett projekt finansierat av Europeiska socialfonden, som ska bidra till strategisk kompetensförsörjning genom stöd till kompetenshöjande insatser inom hållbar utveckling för yrkesverksamma i små och medelstora företag.