Så kan du utbilda dina kunder

Vilken kunskap har du i ditt företag som kan göra nytta på marknaden, för planeten och bland dina kunder? Om du utbildar i hållbarhet kan du samtidigt stärka relationen med kunderna. Se tre sätt här!

  1. Effektivisera kundernas resurser
    Om du hjälper dina kunder att använda material, energi och vatten mer effektivt får vi många vinnare – kunderna, ditt företag och planeten.

    Läs om Brinja som effektiviserar och säkrar upp byggprocesser: “Vår affärsidé utgår helt från kundernas behov”
  2. Minimera antalet förpackningar
    Om du hjälper kunderna att hantera förpackningar, avfall och produkter på rätt sätt får vi också många vinnare.

    Läs om Gordon Services som utvecklar ett cirkulärt förpackningssystem: “En lösning för att kunderna inte ska få mat i wellpapp eller papperskassar som behöver återvinnas"
  3. Utbilda kunderna att konsumera hållbart
    Hur dina kunder kan konsumera bäst och mest hållbart varierar såklart beroende på vilket företag du driver och i vilken bransch. Agera som den expert du faktiskt är och tipsa regelbundet dina följare och kunder om hur de konsumerar hållbart.

Dags för checklista?

Spana in listan här om du vill få total koll på hur du kan utbilda dina konsumenter!