Hållbarhet + lönsamhet = sant!

Tror du att det är för dyrt att satsa på hållbar utveckling? Tänk om!
Du sparar både resurser OCH företagets ekonomi. Se tre lönsamma exempel här!

  1. Kunder vill köpa av företag med rätt värderingar
    Kunder blir allt mer kräsna om vilka företag de handlar från. Detta gynnar såklart bolag som har stenkoll på sina produkter, tjänster och hela kedjan bakåt. Du behöver kunna svara när kunderna frågar.

    Inspireras av Linda Lindh med varumärket OMOM – som undersökte närmare 20 producenter innan hon fann rätt i ett mindre, indiskt familjeföretag.
  2. Kunder vill köpa av företag som hjälper samhället
    Om du har en tydlig målbild med ditt företag och visar vilka problem företaget löser i samhället får du trogna kunder som stöttar dig – och samhället. De känner för ditt företag och ser att du gör nytta med din produkt eller tjänst.

    Inspireras av Enduce – som vill spara energi när vi duschar
  3. Anställda vill jobba på hållbara företag
    Medarbetare ställer idag krav på en hållbar arbetsplats – för en social hållbarhet. För att locka rätt och bäst kompetens och behålla den behöver du visa att ditt företag och arbetsplats fungerar nu och i framtiden.

Inspireras av Mod Advokater – som vill göra advokatbranschen mer mänsklig

[VIDEO]


Kan du inte se videon?

Då behöver du ändra din cookie-inställning på almi.se, och aktivera att du godkänner "Marknadsföring".

Du hittar Cookie-inställningarna i ditt nedre vänstra hörn vid denna symbol: