Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Vill du visa effekten av ditt hållbarhetsarbete?

När du väl kommit en bit framåt med ditt hållbarhetsarbete är det såklart viktigt att visa effekterna av det – se hur du kan göra här!

Som framtidens företagare är det självklart en stor fördel att kommunicera vad du har gjort inom hållbarhet och vad det har lett till.

Här är tips på hur du kan visa de positiva effekterna av ditt arbete:

Definiera först tydliga mål

Börja med att definiera tydliga mål som du löpande mäter, utvärderar och följer upp årligen.

Jämför resultaten

Med mätbara mål skapar du en bra jämförbarhet över tid. Jämför regelbundet.

Kommunicera effekterna

Självklart ska du visa framstegen. Med utvärderingen i ryggen kan du också visa effekterna och kommunicera på ett genuint sätt till dina kunder och andra samarbetspartners.

Vill du ta din verksamhet till nästa nivå?

Framtidstips direkt till din inkorg!

Vill du och ditt företag: 

  • kickstarta ert hållbarhetsarbete
  • identifiera nya affärsmöjligheter
  • identifiera hållbarhetsrisker
  • få koppling till relevanta hållbarhetsmål inom ramarna för Agenda 2030
  • få underlag för information, marknadsföring och varumärkesbyggande insatser med koppling till hållbarhet
  • få ett kunskapslyft i hållbarhetsfrågan och få möjlighet att involvera medarbetare och/eller nyckelpersoner
  • få underlag för en initial hållbarhetsstrategi för bolaget
  • få finansiering till din gröna satsning

Vill du komma igång? Genom Framtidsgeneratorn utvecklar du ditt företags hållbarhetsarbete och rustar för framtiden. 

 

efs-logga.jpgFramtidsgeneratorn är en del av "Hållbara Intraprenörer", ett projekt finansierat av Europeiska socialfonden, som ska bidra till strategisk kompetensförsörjning genom stöd till kompetenshöjande insatser inom hållbar utveckling för yrkesverksamma i små och medelstora företag.