Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.
12 januari 2021

Högt tempo hos e-handelsraket

Filip Klasson, VD Hatstore

”Jag tror att jag föddes med intresset för kepsar” säger Filip Klasson när vi träffar honom i lokalerna på Amerikavägen i Kalmar dit Hatstore flyttade för snart ett år sedan. Då trodde man att man hade tagit i och valt lokaler där man skulle kunna växa länge men ganska snart började de bli trångbodda.

 

Vi träffar Filip mellan Black Friday-rushen och början av bygget av det nya robotlagret som ska stå klart till månadsskiftet februari/mars och det märks att det är fullt upp.

 

Det är fullt upp för er, tack för att du tar dig tid att träffa oss!
-Ingen fara säger Filip med ett leende, det märks att han är van vid ett högt tempo.

 

Nu är ju hatstore.se ett etablerat företag, ni har många utmärkelser i ryggen och ni växer fortfarande. Men när började det, när startade Hatstore?
-Jag startade det i slutet av 2011.

 

Ok, snart 10-årsjubileum då! Och vad är det ni gör exakt?
-Vi säljer kepsar, mössor och hattar online. Just nu säljer vi till 31 olika marknader i världen och vi har cirka 8000 unika hattar eller mössor i lager. Dessutom kan kunderna designa sina egna kepsar och mössor hos oss.

 

Varför just kepsar? Vart kommer intresset ifrån?
-Jag tror jag föddes med det. Jag var nyfiken på e-handel och ville lära mig mer om det, att det blev just kepsar…ja det har nog bara med mitt intresse att göra.

-Lånet via Almi gav oss förutsättningarna för att bredda vårt sortiment, vilket var helt nödvändigt för tillväxt.
Filip Klasson, VD Hatstore

Ni har tidigare varit kunder till Almi, när och hur kom ni i kontakt med Almi?
-Vi kom i kontakt med Almi för cirka fem år sedan. Vi har fått hjälp med både företagslån och affärsutveckling via Almi under den här tiden.

 

Stod ni inför några speciella utmaningar då? Var det något som lånet/rådgivningen från Almi möjliggjorde för er?
-Lånet via Almi gav oss förutsättningarna för att bredda vårt sortiment, vilket var helt nödvändigt för tillväxt.

 

Hur skulle du beskriva kontakten med Almis rådgivare?
-Fantastisk! Vi hade en rådgivare med väldigt stort engagemang och intresse.

 

Vad roligt att höra, skulle du kunna tänka dig att vända dig till Almi igen?
-Absolut!

 

Jag ser mig omkring i det stora lagerutrymmet och det är omöjligt att inte lägga märke till vad som håller på att hända. Lagerhyllor har flyttats åt sidorna för att göra plats för det nya robotlagret som just nu håller på att installeras. Men jag ställer ändå frågan till Filip,

 

Vad blir nästa steg för Hatstore nu?
Göra allting ännu bättre!


Vi önskar Hatstore stort lycka till framöver, det känns som att de kommer lyckas med det!


Vill du också komma i kontakt med Almi, tveka inte att höra av dig till oss för att få veta mer om vad vi kan hjälpa till med! Skicka ett mail till oss på info.kalmar@almi.se eller ring oss på 0771-55 85 00.