Visa innehåll för Almi i din region: Välj län:
6 september 2019

A-match - investerarforum som ger resultat

Den 19 november är det dags igen för A-match! Söker du kapital för att växa eller vill du investera i nya idéer? Missa då inte chansen att anmäla dig.

Den 8 maj ägde förra A-match rum. Bara två månader efter eventet bestämde sig Asynjor Värmland att gå in i NBBT. Investerarforumet skapade goda förutsättningar för fortsatt dialog. Stefan Ekman, vd NBBT och erfaren entreprenör, är imponerad av A-match upplägg för pitchande företag.

Förutom engagemanget i NBBT för Asynjor Värmland diskussioner med ytterligare två av de tio företag som pitchade i maj.

Det var hög kvalité på pitcherna och en intressant bredd när det gäller branscher. Dessutom fanns tid för samtal med entreprenörerna. Ett mycket effektivt och professionellt upplägg.
Margareta Neld, Asynjor Invest

Margareta Neld betonar att det för Asynjorna inte räcker om idén är bra. En bra investering handlar alltid om förtroende och att bygga relationer. Något som A-match upplägg skapade förutsättningar för.

Till vänster en av A-match alla nöjda deltagare, Margareta Neld, som deltog tillsammans med Asynjorna Värmland. Margareta kan med säkerhet säga att flera av Asnyjorbolagen kommer att finnas med på nästa A-match.

Stefan Ekman har nästan 20 års erfarenhet av att starta olika företag och söka kapital. Nu är det NBBT och produkten Divo, en produkt som räddar liv på fritidsdykare, som står i centrum.

Jag har stått inför många grupper och presenterat affärsidéer och erbjudande till investerare, men jag har aldrig tidigare varit med om en så genomtänkt och lärorik process för ett pitchande företag.
Stefan Ekman, NBBT
Stefan Ekman, NBBT, vid avslutande frågestund efter att ha pitchat vid A-match 8 maj 2019.

Företaget är inne i en intensiv period med nyemission och fokus på att lansera Divo på en internationell marknad. A-match har gett många värdefulla kontakter som i sin tur gett nya kontakter.

 

   - Min bedömning är att A-match gav fem till tio leads och jag räknar med att, utöver Asynjor Värmland, kan två ut av dem vilja gå in i NBBT, säger Stefan Ekman.

 

Hans erfarenhet är annars att investerarforum sällan ger utdelning direkt. Det är nätverket och kontakterna det i sin tur ger som är mest värdefullt. Ett exempel är Asynjor Värmland och den kontakt det ger med övriga investmentbolag inom Asnyjorparaplyet. Margareta Neld bekräftar att intresse finns och hon kan med säkerhet säga att flera av Asnyjorbolagen kommer att finnas med på nästa A-match.

Om A-match
19 november 2019

På A-match möts du av väl förberedda, korta pitcher och organiserat mingel som leder till fler möten och kontakter. Investerare som deltagit kommer tillbaka och pitchande företag har fått ett ovärderligt kontaktnät. Och investeringar.

 

Anmäl dig idag på www.amatch.org

Om NBBT

NBBT:s produkt Divo möjliggör en livräddande insats i samband med fritidsdykning. Målet är att Divo ska vara en obligatorisk säkerhetsprodukt för alla fritidsdykare oavsett ålder eller erfarenhet. Produkten förväntas nå en internationell marknad inom de närmaste åren. Investeringsrundan är öppen just nu.

Om Asynjor Värmland

Asynjor Värmland är ett av fem investmentbolag inom Asynjor-paraplyet. Samtliga delägare i respektive bolag är diplomerade och består enbart av kvinnor.