Visa innehåll för Almi i din region: Välj län:
16 oktober 2017

Almi Invest investerar i Noomi Rapaces nya parfym

Almi Invest investerar en miljon kronor i N.C.P Olfactives, ett skönhetsföretag som just lanserat sin första produkt – en parfymserie. Bakom bolaget står bland andra skådespelerskan Noomi Rapace. I emissionen på totalt fyra miljoner kronor deltar också privata investerare.

N.C.P (Now Collective Products) Olfactives lanserar ett helt nytt koncept inom skönhet och kosmetik. Första produkten – en parfymserie – har precis kommit ut på marknaden.

 

Bakom N.C.P står förutom Noomi Rapace också Steve Terry, profil inom frisörbranschen sedan många år, Ash Pournouri entreprenör och musikmanager, samt Jonas Nilsson, tidigare VD CCS Helthcare. Till sin hjälp för att skapa parfymen har de tagit parfymproffset Yann Vasnier, som är Head Perfumer på välrenommerade dofthuset Givaudan i Paris.

 

Man lanserar hela sju olika dofter på en gång och det finns en tanke med detta. Det går nämligen både att använda parfymerna en och en och att blanda dem med varandra och på så sätt skapa en helt egen, unik doft.

 

- Bolaget har ett starkt team och en idé som sticker ut i den konkurrensutsatta skönhetsbranschen, säger Håkan Alfon, Investment Manager på Almi Invest. Vi tror att de har goda förutsättningar att lyckas internationellt redan från start.

 

Bolaget planerar att lansera flera produkter enligt samma koncept framöver i samarbete med några av de bästa leverantörerna i världen. Produkterna kommer att säljas dels via bolagets egna e-handel, och dels via utvalda återförsäljare i fysiska butiker.

 

- Med denna investering i ryggen kan vi ta steget till lansering på marknaden och utveckla nya produkter med några av de ledande leverantörerna i branschen, säger Jonas Nilsson, vd N.C.P.