Visa innehåll för Almi i din region: Välj län:
13 mars 2017

Danads i partnerskap med Klarna

Adtechbolaget DanAds – portföljbolag till Almi Invest - har ingått ett partnerskap med betalningsleverantören Klarna som innebär att det ska bli lättare för e-handlare att annonsera online.

Adtechbolaget DanAds har byggt en annonsplattform för att hjälpa e-handlare med onlinemarknadsföring, annonsköp samt att driva besökare på ett smartare och mer kostnadseffektivt sätt. Genom partnerskapet med Klarna erbjuds plattformen initialt till över 1 500 nya e-handlare.

 

Annonsplattformen är baserad på självlärande teknik, vars syfte är att hjälpa e-handlaren att exponera sin nätbutik till rätt målgrupp och vid rätt tidpunkt – utan att ständigt behöva tävla om sökord eller justera sina kampanjer. Inne i plattformen finns de bästa annonseringsmöjligheterna för att öka besökstrafiken och hitta nya kunder samt återaktivera tidigare besökare. Tack vare toppresterande algoritmer fungerar annonsplattformen likt en "Autopilot" som automatiskt förbättrar placeringarna och gör allt optimeringsarbete åt e-handlaren.

 

Annonsplattformen är kopplad till över 100.000 publicister, varav några av de största medierna - allt från Facebook, Spotify till Expressen, Dagens Industri och Aftonbladet.

 

- Vi har fört en dialog med Klarna under det senaste året för att skapa oss en förståelse för hur vi kan underlätta vardagen för deras e-handelskunder. Nu är vi i färd med att lansera en annonsplattform som bygger på både vår egna och andras self-service teknologi, säger Peo Persson, medgrundare och CPO på DanAds.

 

- Klarna jobbar ständigt med att hjälpa handlarna skapa ökad tillväxt och lönsamhet. Med den nya annonsplattformen vill vi skapa ännu ett mervärde och förenkla arbetet med att driva kvalitativ trafik till webbutiken på ett smart och kostnadseffektivt sätt, säger Jeanette Anttila, nordisk affärsområdeschef på Klarna.

Annonsplattformen lanseras i samarbete med Klarnas så kallade Native Partners, vilket syftar till de e-handelsleverantörer där Klarna Checkout är en integrerad del av plattformen. Först ut är Wikinggruppen med över 1 500 anslutna e-handelsbutiker. DanAds och Klarna planerar att tillgängliggöra marknadsplatsen för fler handlare och partners i Sverige, övriga Norden och vidare internationellt.

 

Läs mer på Breakit