Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.
6 november 2019

Ständig utveckling ett måste i en föränderlig bransch

Sedan 2010 driver Ann-Sofi Kaker och Anna Helge företaget Löwex i Växjö. Som spindeln i nätet mellan kund och leverantörer erbjuder de skräddarsydda lösningar inom grafisk produktion, kommunikation och tryck. De båda gillar utveckling och har en förkärlek för nätverk och var inte sena att tacka ja när de fick erbjudande om att delta i Almis tillväxtprogram Dialog och utveckling.

Vi har en fantastisk möjlighet att hjälpa våra kunder men ibland är det svårt att sätta ord på vad det är vi gör. Då är det nyttigt att bolla med andra företag om hur de ser på oss. Via Almi får vi också hjälp med olika analyser, bland annat att definiera idealkunden, och det är oerhört betydelsefullt för oss. Vi ser stora möjligheter framöver i det här nätverket, säger Anna Helge.


Löwex kärnverksamhet är trycksaker. Att expandera står inte på agendan men att växa genom utveckling är en självklarhet för ägarduon.


– Vi tror på det tryckta materialets genomslagskraft i det digitala bruset och att det ofta är enklare att förmedla en känsla på papper. Samtidigt måste vi anpassa oss efter vad kunderna efterfrågar och möta marknaden. En kombination av tryckt och digitalt är ofta det bästa, säger Ann-Sofi Kaker.

Mest stolta över: Vår nyfikenhet och vilja att ständigt utvecklas.


Utmaningar framöver: Att skapa en tydlighet kring vår tjänst, slå hål på myten om att papper skulle vara på väg bort och hitta en bra balans mellan tryckt och digital media