Visa innehåll för Almi i din region: Välj län:
4 februari 2020

Är du vår nya kollega?

jobba med oss

Almi söker en driven rådgivare med innovationsspets och affärssinne – visstids/projektanställning 1 år till Kristianstad

 

Vill du arbeta med det spännande uppdraget att utveckla skånskt näringsliv?

 

Skåne är en expansiv region. Näringsliv och företagande prövar idag nya vägar, marknader och arbetsformer i och utanför Sverige. Intresset för att starta, driva och utveckla egna företag växer hela tiden. Mitt i den här dynamiken arbetar Almi Företagspartner Skåne med spännande människor och företag. Nu har du chansen att bli en av oss och vara med och skapa förutsättningar både för företag som vill utvecklas och för människor som vill förverkliga idéer och visioner. Vi arbetar professionellt och affärsmässigt med finansiering och affärsutveckling. Läs gärna mer på www.almi.se/skane.

 

Din roll

 

På Almi arbetar du, tillsammans med dina kollegor, för att innovativa företagare snabbare ska nå sina mål. Det gör vi genom att erbjuda affärsutveckling och finansiering för att idéer och företag ska kunna utvecklas på bästa sätt. Du analyserar kundens behov, ger råd och coachar kunden framåt, och föreslår lösningar bland Almis och våra partners erbjudanden. Du arbetar med kunden i centrum, proaktivt i olika branscher med våra partners – inkubatorer/acceleratorer, banker och andra organisationer. Det är ett självständigt och utåtriktat arbete med både en rådgivande, analytisk, konsultativ, kontaktskapande och säljande roll.

 

Vi har en målstyrd organisation med tydliga leveranser såväl kvalitativa som kvantitativa. Du kommer att bli en viktig del av vårt team och rapporterar till affärschef på Almi Skåne.

 

Din erfarenhet


Du har akademisk utbildning där specialistkompetensen är av mindre betydelse, men troligtvis är du ingenjör, ekonom eller motsvarande. Du har erfarenheter från innovation och affärsutveckling i startups eller SMF. Du ska kunna resonera med våra kunder kring förverkligandet av en affärsidé eller en teknisk produkt, och hjälpa till att kartlägga vilka immaterialrättsliga, tekniska och affärsmässiga frågeställningar företagandet står inför. Du har ett analytiskt sinnelag, med erfarenhet av företagsekonomi (med resultat- och balansräkningar) och affärsutveckling.

 

Din person


Du har en utåtriktad läggning med känsla för människor och förmågan att både analysera personer och affärsplaner samt trivs med att vara operativ. Du är rak och tydlig på ett ödmjukt sätt och har förmågan att vinna förtroende. Du brinner för entreprenörskap och kundkontakter samt vill se utveckling och nå resultat. Samtidigt som du är självgående med stort egenansvar är du också en lagspelare som kan samarbeta internt och externt. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Det är en fördel om du redan har ett regionalt nätverk i Skåne, gärna i nordost.

 

Omfattning


Visstidsanställning 1 år med möjlig förlängning. Heltid, 40 tim/vecka.

 

Placering


Arbetsställe Kristianstad. I jobbet ingår resor inom Skåne där kundbehovet styr var du arbetar.

 

Kontakt


Affärschef Johan Olsén, johan.olsen@almi.se, 040-660 39 31

 

Ansökan

 

Ansök här


Urval sker löpande så ansök gärna omgående, dock senast den 28 februari 2020.

 

Välkommen med din ansökan!

Att arbeta på Almi


På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Miljön är dynamisk och ger möjlighet till personlig utveckling.

 

Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

 

Hos oss erbjuds du en möjlighet att påverka din arbetsdag i ett flexibelt arbete med stort eget ansvar. Du får en utåtriktad tjänst där du träffar många spännande och omväxlande kunder och företag. Givetvis har du också engagerade och duktiga kollegor som stöttar dig i ditt arbete. I tjänsten erbjuds du även möjlighet till kompetensutveckling. Vi har kollektivavtal och olika förmåner som uppskattas internt.

 

Vi sitter i fina lokaler i centrala Malmö, Kristianstad och Helsingborg.