Visa innehåll för Almi i din region: Välj län:
13 juni 2018

Nya numret av Momentum

Bild från Momentum 2018

Hur går man från att vara passionerad keramiker till att bli ett globaltbolag med  flaggskeppsbutik i Tokyo. Och hur lyckas man genomföra sin dröm som designer i ett snävt segment med varumärkesjättar? I Senaste numret av Momentum lät vi 8 halländska företagare berätta om hur de lyckats med sin affärsutveckling.

 

I senaste numret av Momentum har Almi bland annat träffat Tekla Acs, grundare till Aim´n, och hennes sambo Robin Mostacero. Tillsammans berättar de om resan bakom Aim´ns succé och hur de på så kort tid kommit att bli så stora. Vi har också träffat Stefan Larsson, marknadschef i familjebolaget Unnaryd Modell, som berättar om hur det är att ta över ett välmående bolag grundat av sin pappa. Och hur det är att driva bolag tillsammans med sina bröder. Och så möter vi startupbolaget Gourmeza, MSL International som skalle tryggare städer ed hjälp av lysande stolpar samt Taiga som använt sig av en ung mentor för att utveckla bolaget i takt ytterligare. Och så berättar L:A Brukets vd Mats Johansson om de avgörande faktorerna som ligger bakom deras framgångar.