Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.
16 april 2019

Digitalakademin - Fördjupningsutbildningar i Helsingborg och Malmö

bild på digitalakademin - öppnas i nytt fönster
Digitalakademin kommer till Helsingborg och Malmö. Utöver ordinarie seminarieprogram finns det också chans att gå på fördjupande seminarier.

Digitalakademin, som är ett samarbete mellan Google och Almi, är ett initativ att genom kostnadsfria utbildningar hjälpa små och medelstora företagare att vässa sina digitala kunskaper och växa på nätet. Nu kan vi med stor glädje berätta att det populära konceptet återvänder till Skåne!

 

I samband med den rikstäckande turné som Digitalakademin gör under våren kan vi erbjuda tre stycken kostnadsfria seminarier i både Malmö (20-21 maj) och Helsingborg (22-23 maj). Seminarierna riktar sig till alla företagare som vill fördjupa sina kunskaper om nätets möjligheter.

 

Malmö

Scandic Stortorget, Stortorget 15

 

20 maj kl 08.30 - 12.00

"Optimera din E-handel" anmäl dig här

 

20 maj kl 13.00 - 16.00

"Expandera varumärket utomlands" anmäl dig här

 

21 maj kl 08.30 - 12.00

"Optimera kundens mobilupplevelse" anmäl dig här 

 

Helsingborg

E-Commerce Park of Sweden, Vasatorpsvägen 1C

 

22 maj kl 08.30 - 12.00

"Optimera din E-handel" anmäl dig här

 

22 maj kl 13.00 - 16.00

"Expandera varumärket utomlands" anmäl dig här

 

23 maj kl 08.30 - 12.00

"Optimera kundens mobilupplevelse" anmäl dig här

Google Digitalakademin Almi - öppnas i nytt fönster

Om Digitalakademin

 

Digitalakademin är ett rikstäckande utbildningsinitiativ, som hjälper små och medelstora företag att växa med hjälp av internet. Initiativet grundades av Almi Företagspartner och Google och erbjuder kostnadsfria utbildningar - både online och fysiska utbildningar - för att ge Sveriges företag de verktyg de behöver för att lyckas online. 

 

Läs mer och testa Digitalakademins onlineutbildningar

Seminarierna i korthet

 

Optimera din E-handel:

 

För dig som har ett e-handelsföretag eller är på väg att starta ett.

* Makrotrender inom e-handel
* E-handel via stora plattformar vs egen webbplats
* Marknadsför din e-handel med Content Marketing
* E-handel i mobilen
* E-handel via smart assistant
* Ecommerce Analytics

 

Expandera varumärket utomlands:

 

För dig som har ett företag som är på väg att expandera internationellt eller nyligen gjort det.

* Här och nu: hur expanderar verksamheter idag?
* Makrotrender inom global expansion
* Validera din nya marknader (Market finder, Analytics, Trends m.m)
* SEO/SEM i olika länder
* SoMe-strategier i olika länder
* Underlätta utländska transaktioner
* Makrotrender att observera vid expansion

 

 

Optimera kundens mobilupplevelse:

 

För dig som är på väg att starta eller driver ett företag med tillväxtpotential.

* Vikten av ett mobil-mindset
* Makrotrender inom mobilvärlden
* Bygga snabba mobila webbsidor
* Optimera sidor med hjälp av UX/UI
* Moderna webbverktyg
* Mät smart med KPI:er