Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Har ni inte kommit så långt i hållbarhetsarbetet?

Tycker du att konkurrenterna har kommit otroligt mycket längre än vad ni har när det gäller hållbar utveckling? Kom igång – här är tre snabba tips!

En del har hållbarhet som bärande i hela affärsidén, för andra företag har hållbar utveckling blivit viktigt först senare.

Oavsett hur långt ni har kommit finns några tips att ta med:

Var transparent med ditt företags hållbarhetsutmaningar

Om du är ärlig blir det enklare att arbeta med utmaningarna och du bygger trovärdighet mot såväl medarbetare som kunder.

Kommunicera regelbundet

I allt förändringsarbete sker en utveckling – låt era kunder och följare vara med på den resan.

Gör en väsentlighetsanalys

Är du helt vilse i hållbarhetsdjungeln är det viktigt att göra en väsentlighetsanalys. Då har du en plan och mål framåt.

Vill du och ditt företag: 

  • kickstarta ert hållbarhetsarbete
  • identifiera nya affärsmöjligheter
  • identifiera hållbarhetsrisker
  • få koppling till relevanta hållbarhetsmål inom ramarna för Agenda 2030
  • få underlag för information, marknadsföring och varumärkesbyggande insatser med koppling till hållbarhet
  • få ett kunskapslyft i hållbarhetsfrågan och få möjlighet att involvera medarbetare och/eller nyckelpersoner
  • få underlag för en initial hållbarhetsstrategi för bolaget
  • få finansiering till din gröna satsning

Vill du komma igång? Genom Framtidsgeneratorn utvecklar du ditt företags hållbarhetsarbete och rustar för framtiden. 

 

Framtidstips direkt till din inkorg!

efs-logga.jpgFramtidsgeneratorn är en del av "Hållbara Intraprenörer", ett projekt finansierat av Europeiska socialfonden, som ska bidra till strategisk kompetensförsörjning genom stöd till kompetenshöjande insatser inom hållbar utveckling för yrkesverksamma i små och medelstora företag.