Webbplatsen kommer inte fungerar helt korrekt om er webbläsares JavaScript funktion är inaktiverad.

Har ni inte kommit så långt i hållbarhetsarbetet?

Tycker du att konkurrenterna har kommit otroligt mycket längre än vad ni har när det gäller hållbar utveckling? Kom igång – här är tre snabba tips!

En del har hållbarhet som bärande i hela affärsidén, för andra företag har hållbar utveckling blivit viktigt först senare.

Oavsett hur långt ni har kommit finns några tips att ta med:

Var transparent med ditt företags hållbarhetsutmaningar

Om du är ärlig blir det enklare att arbeta med utmaningarna och du bygger trovärdighet mot såväl medarbetare som kunder.

Kommunicera regelbundet

I allt förändringsarbete sker en utveckling – låt era kunder och följare vara med på den resan.

Gör en väsentlighetsanalys

Är du helt vilse i hållbarhetsdjungeln är det viktigt att göra en väsentlighetsanalys. Då har du en plan och mål framåt.

Vill du och ditt företag: 

  • kickstarta ert hållbarhetsarbete
  • identifiera nya affärsmöjligheter
  • identifiera hållbarhetsrisker
  • få koppling till relevanta hållbarhetsmål inom ramarna för Agenda 2030
  • få underlag för information, marknadsföring och varumärkesbyggande insatser med koppling till hållbarhet
  • få ett kunskapslyft i hållbarhetsfrågan och få möjlighet att involvera medarbetare och/eller nyckelpersoner
  • få underlag för en initial hållbarhetsstrategi för bolaget
  • få finansiering till din gröna satsning

Vill du komma igång? Genom Framtidsgeneratorn utvecklar du ditt företags hållbarhetsarbete och rustar för framtiden. 

 

Vill du veta mer om hur du kan framtidsrusta din verksamhet – spana in Almis Framtidsgenerator!

Framtidstips direkt till din inkorg!

efs-logga.jpgInsatsen är en del av "Hållbara Intraprenörer", ett projekt finansierat av Europeiska socialfonden, som ska bidra till strategisk kompetensförsörjning genom stöd till kompetenshöjande insatser inom hållbar utveckling för yrkesverksamma i små och medelstora företag.